Снимка: архив, БТА

Ремонтите по пътищата ще завършат на 1 юли, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова пред журналисти. По думите й от статистиката се знае, че най-много катастрофи с най-много загинали има през юли и август.

Затова ангажиментът, който поехме, е да приключим с ремонтите до тази дата, добави Павлова. По думите й чисто технологично виадуктите по АМ "Тракия" и АМ "Хемус" няма как да бъдат завършени до тази дата и ремонтът им ще продължи от септември.

Голяма част от ремонтираните участъци ще бъдат завършени изцяло за 1 юли, увери министърът.

Около 3 км ще останат без маркировка, защото климатичните условия вероятно няма да позволят да се направят допълнителните работи.

Маркировката на новите участъци по магистралите е т.нар. "шумяща", за да се намалят инцидентите в резултат на заспиване. Подменят се и мантинелите с нови, по-еластични и устойчиви, добави тя, цитирана от БТА.

Проект на Агенция "Пътна инфраструктура" предвижда разполагането на камери с радари за средна скорост. Те ще отчитат средната скорост на изминатото разстояние и съответно на тази основа ще се санкционират нарушителите.

В момента има такива експериментални на тунелите на АМ "Люлин". "Ние ще участваме съвместно с "Пътна полиция" за затягане на обстановката по пътищата с въвеждането на радари за средна скорост до София и обратно", съобщи председателят на АПИ Лазар Лазаров.

По думите му с войната по пътищата можем да се справим единствено с изключително строги и невъзвратими финансови санкции.

Лазаров апелира към парламента възможно най-бързо да приемат промените в нормативните документи, тъй като през 2012 г. страната ни е била под средноевропейските нива за пострадали от катастрофи, а само една година след отмяната на решението за мобилните камери, отново сме се върнали на порочните нива от 2000-а година.

По думите му загубите за икономиката са между 3 и 4 млрд. лв. годишно заради смърт и травматизъм на пътя.

Според него медиите трябва да показват кадри от катастрофи, за да може тези картини да въздействат на шофьорите.

В отговор на въпрос Лазаров заяви, че АПИ разполага със статистика на рисковите места и в по-голямата си част те са кръстовища, които трябва да бъдат преработени във възли или кръгови кръстовища.

Има идея проекти за преработване на такива рискови участъци да се финансират от Фонда за пътна безопасност.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase