Снимка: БулФото
fallback

Рутинен случай, който буди интерес заради пасажерите на борда. Така бившият шеф на "Авиотряд 28" Цвятко Луканов определи извънредното кацане на правителствения „Фалкон“ снощи с премиера Бойко Борисов на борда.

Oще по темата
Кацането се наложи заради проблем с колесника.

Луканов коментира пред bTV, че проблеми от подобно естество се случват редовно.

По думите му при този проблем е имало възможност самолетът да излети и да кацне в Брюксел според първоначалния план. За предпочитане обаче е да кацне в София, където са екипите, които го поддържат. Освен това основното е първите мъже на държавата да бъдат превозвани безопасно. „Ако се появи нов отказ, нещата вече стават по-сложни“, разясни Луканов.

Снощи стана ясно, че самолетът е захождал 5 пъти, преди да кацне. Бившият шеф на отряда обясни, че целта е била да се огледа положението на колесника от кулата.

„Фалкон“-ът минава редовни прегледи в Базел, Швейцария, където се намира фирмата, която я обслужва. За последно самолетът е минал проверка миналия месец.

"Когато един самолет каца, той има максимално тегло за кацане. Затова е съвсем нормално при пълен резервоар машината да кръжи известно време, за да изразходва гориво и да достигне нужното тегло", обясни Цвятко Луканов.

През 2008 година той е бил в същата ситуация, когато заради проблем с колесника на Ту-154 президентът Георги Първанов и придружаващата го делегация не стигнаха до Мексико. Луканов е пилотирал лично самолета, който кръжал около три часа над Азорските острови, за да изразходи горивото.

Луканов заяви, че от излитането на самолета до кацането му пълната отговорност за пътуването носи командирът на полета, който решава дали да кацне аварийно или не, независимо дали на борда се намира президент или премиер.

Той коментира и оставката на последния директор на „Авиоотряд 28“ Тодор Бояджиев, който напусна ден преди инцидента. Според него няма връзка между двете събития. По повод мотивите на Бояджиев – че напуска заради липса на средства за поддръжка на отряда, Луканов каза, че винаги е имало липси, тъй като отрядът е на бюджетна издръжка.

„Колкото отпуснат, с толкова се оправяме", обясни той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

14

caли

преди 9 години

за съжаление не ги избираме ние тези наши политици . Те сами се избират .Със пари и далавери .Но някой има интерес да насажда тази заблуда в обществото.

13

Анонимен

преди 9 години

Виц:- Уважаеми пътници. Намирате се на първия напълно автоматичен самолет, управляван Windows. Времето е ясно, условията за полет са идеални. Сега ще се издигнем още - на 10 000 м. височина височина височина височина...

12

бай Петко

преди 9 години

До mp 15 Ами колата ти ако е някой таралясник, и ползваш крадено трансформаторно масло, прав си !!!

fallback