Снимка: Impact Press Group
fallback

Отпадането на творби на Христо Ботев от учебните програми по български език и литература е обезродяване на България. Това заяви пред  „Фокус” председателят на Синдиката на българските учители Янка Такева в коментар на проекта на образователното министерство, който предвижда творби на класически български автори като Христо Ботев и Димитър Димов да отпаднат от учебните програми.

Предвижда се романът "Тютюн" да отпадне от учебната програма и вместо него да се изучава друг роман на Димитър Димов – "Осъдени души".

От програмата отпада и стихотворенията "Майце си" и „Моята молитва“ на Христо Ботев, но ще бъде включено стихотворението "Колко си хубава" на Христо Фотев.

По думите на Такева това са произведения, които носят същността на нравственото и патриотичното възпитание на младото поколение.

Според председателя на СБУ министърът на образованието Анелия Клисарова е трябвало да направи обстоен преглед на учебните планове.

Oще по темата
 „Образователната система и възпитанието не е шега работа и трябва да се подхожда изключително професионално. Аз очаквам, да махнат и „Под игото” и „Аз съм българче”. Вече всичко може да се очаква”, каза Янка Такева.

Такева подчерта, че въвеждането на повече часове за упражнения и граматика не трябва да бъдат за сметка на произведения, които формират патриотичното и нравствено възпитание на младите.

По думите й независимо, че живеем в глобален свят и Обединена Европа, трябва да запазим националната си идентичност и култура. Тя посочи още, че промените в учебната програма не са били съгласувани със Синдиката на българските учители.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

192

Анонимен

преди 10 години

Това, че сме хванали част от друго време и тези стихотворения са ни мили не означава, че трябва вечно да са в учебниците /не визирам конк. творби/.Децата зубрят"чужди мисли и съждения" и пишат велики теми, а после четем "бисери".Детето ми е в-ри клас, имаше да чете "Пат.царство"- децата се скрили под масата, пяли а околните си мислели, че е радиото.Много е актуално, нали?Детето ми не можа да разбере смисъла на това,просто защото не еактуално днес.Преразгл. на творбите и нов подход на преподаване

191

антикритично - 2

преди 11 години

Има нещо дълбоко сбъркано в начина на обучение по литература, а не в подбора на автори и произведения. Учи се едва ли не като точна наука, повтарят се папагалски фрази и схеми. Добродетели се възпитават не като се зубрят цитати, а със собствено мислене, за което на децата не се дава възможност.Те едва ли обичат тази литература, представена по този начин. Всяка творба губи от въздействието си след "изтисквачката" на тези анализи, които на всичко отгоре се променят съобразно времето - напр."Тютюн"

190

антикритично - 2

преди 11 години

Има нещо дълбоко сбъркано в начина на обучение по литература, а не в подбора на автори и произведения. Учи се едва ли не като точна наука, повтарят се папагалски фрази и схеми. Добродетели се възпитават не като се зубрят цитати, а със собствено мислене, за което на децата не се дава възможност.Те едва ли обичат тази литература, представена по този начин. Всяка творба губи от въздействието си след "изтисквачката" на тези анализи, които на всичко отгоре се променят съобразно времето - напр."Тютюн"

fallback