Депутатите решиха да караме с фарове през цялата година. Снимка: Булфото
fallback

Моторните превозни средства през цялата година ще се движат с включени фарове и през деня, реши парламентът след като депутатите приеха на второ четене текстове от промените в Закона за движение по пътищата. „

"За" този текст гласуваха 80 народни представители, "против" бяха 12, а 17 се въздържаха.

Според измененията през деня моторните превозни средства трябва да се движат с включени дневни светлини или с къси светлини. В момента такова задължение има само за периода от 1 ноември до 1 март.

Народните представители Димитър Чукарски, Румен Такоров и Ремзи Осман поискаха текстът да отпадне, но предложението им не беше прието.

Независимият депутат Чукарски посочи, че този текст е безпрецедентен за нашата географска ширина.

"При нас няма сумрак, а изгарящо сахарско слънце", коментира народният представител. Според него в момента регламентацията е съвсем нормална, а промяната би довела единствено до допълнителни изисквания и главоболия за гражданите.

Oще по темата

Депутатът от Синята коалиция Иван Иванов посочи, че резултатът от тези промени ще бъде основно в защитата на корпоративни интереси. Той изчисли, че 750 млн. лева годишно ще струва повишеният разход на гориво на превозните средства заради целогодишно включените фарове.

Председателят на комисията по транспорт Иван Вълков обаче го контрира и заяви, че тази цифра не е вярна и отбеляза, че разходът ще бъде 28-32 грама средно увеличение на разхода на гориво на 100 км.

Вълков аргументира предложената промяна с целта да се повиши сигурността по пътищата, защото точно в часовете рано сутрин и в късните часове, по здрач, стават основната част от катастрофите.

Според депутата от ДПС Ремзи Осман обаче, след като се приеме този текст, той просто няма да се спазва.

Парламентът прие и текст, с който задължи велосипедистите да ползват светлоотразителна жилетка извън населените места през тъмната част на денонощието и при намалена видимост. Този текст също предизвика дискусия в пленарна зала.

Димитър Лазаров от ГЕРБ поиска велосипедистите да бъдат задължени да носят светлоотразителни жилетки и в населените места. Предложението му беше подкрепено от Ремзи Осман от ДПС, който посочи, че в градска среда карането на колело дори е по-опасно и велосипедистите трябва да носят светлоотразителна жилетка, за да бъдат забележими за автомобилите.

Цветомир Михов от ГЕРБ обаче настоя да остане предложението на комисия и даде пример, че ще се затрудняват хората със задължението да носят светлоотразителна жилетка и в града.

Той даде пример, че когато някой отива на работа с велосипед, ще трябва да носи жилетката си, както и ще има проблем например, ако се наема велосипед под наем.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

334

G=Mej,fl

преди 11 години

За 13 години този закон е променян (изменян и допълван) 47 пъти, което прави средно по 3,7 пъти на година. Само през 2006 г. е променен 7 пъти, през 2008 - 5 пъти, а само за 8-те месеца на 2012 г. - 4 пъти. Извинете но тези хора или наистина незнаят какво правят или правят нещо съвсем умишлено! Не може един закон да става жертва на нечии хрумки. Моля спрете и помислете внимателно какво правите, оценете въздействието на всяка промяна, поставете на обсъждане и тогава променяйте. Сега какво искате

333

Гочето

преди 11 години

То се видя чии е интереса и от тази глупост. Повече разходи за народа съответно по- богат Боко и компания. Токът бил поскъпнал, защото комунистите били виновни. Бензинът бил поскъпнал, защото руснаците били виновни. Всички разходи по поддръжка на автомобил били поскъпнали, защото европейците били виновни, те го налагали. Те налагат и други неща в докладите си, ама кой ли пък им обръща внимание! Важното е далаверата да върви! И са прави онези, които протестират в сайта на Правителството, а не тук

332

МОЙ

преди 11 години

Аз имам само един два въпроса:"Дневник" - "Текстът беше подкрепен от 80 народни представители, "против" 12, "въздържал се" 17", т.е. 240-80-12-17=131 депутата.Как е възможно по-малко от половината депутати да приемат закон? Защо сме ги избрали 240, като само половината ходят на работа? Аз ако не ходя на работа работодателя ще ме уволни. А на тези заплатаджии ние сме им работодателя. Време е за уволнение!!!

fallback