Десети пореден ден продължава стачката в БДЖ въпреки сближените вчера позиции на синдикатите и ръководството. Петър Бунев от КНСБ, който е на Централната жп гара в София, заяви за БНР, че преговорите с мениджърския екип на железниците по-късно днес ще покажат дали утре ще има стачка или не.
“На Централна гара всички колеги стачкуват. Стачката започна от 8 часа и ще продължи до 16 часа. Да се надяваме преговорите да започнат довечера и да приключат. Това може да бъде последният стачен ден, ако довечера подпишем колективните трудови договори и стачните споразумения. Ако не подпишем – продължаваме. Днес влаковете са спрени в Пловдив, Стара Загора, Ямбол и други малки гари”, каза Бунев.
Преди час спряха влаковете през Пловдив. Стачкуват повечето от железничарите на смяна. Няма да се движат мотрисите за София, Асеновград, Карлово, Пещера и Панагюрище.
До 16 часа спира движението от и за бургаската жп гара. Там днес протестират дежурните екипи ревизор-вагони и служителите на билетните каси.
Десети ден стачкуват и железничарите в Мездра. Железопътната връзка между София и Северна България е прекъсната. От врачанската структура на КНСБ съобщиха за нови опити за локаут на работници на товарните превози във Враца.
Стачкуващите настояват в колективния трудов договор да бъде зачетено правото на синдикатите да имат право на мнение при съкращаването на служители от системата.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
50
Стефанова
преди 12 годиниБДЖ само повишава цените на билетите,а насреща не предлага нищо - малко вагони в композициите,мърсотия,дублирани запазени места,*** без билети,кондукторите не ги таксуват ,а им прибират парите в джоба си.Ниска култура на кондукторите,*** с кашони и колички във вагоните,продажба на плодове и зеленчуци - кондукторите безучастни и т.н.Има много какво да се желае още,преди да се протестира.Да се намали броят на работещите,по десетина човека са на малките гари,прикриват се един друг,берат гъби
49
Анонимен
преди 12 годиниВ предаване на Михнева се каза, че в началото на миналия месец, шефовете в БДЖ са продали около 500 товарни вагона на цени по-ниски от онези, които щяха да се платят, ако вагоните бяха отишли за скрап. Въпросът дали това е можело да стане без знание на министъра на транспорта и на премиера Бойко Борисов е реторичен.
48
Анонимен
преди 12 годиниОткакто разбрах ,че им липсват над 1000 вагона и не знаят къде са твърдо подкрепям реформата в Бдж.Изобщо не ми е жал за тази крадлива *** вътре.Колко гориво и желязо откраднаха само те си знаят.