Снимка: Булфото
fallback

Шест големи търговски вериги у нас нерегламентирано са координирали търговската и маркетинговата си политика. Това съобщиха от Комисията за защита на конкуренцията.

От КЗК предявяват на веригите твърдение за извършено нарушение. Компаниите „Метро Кеш енд Кери”, „Билла“, „Кауфланд“, „ХИТ“, „Максима“и „Пикадили” прилагали общи механизми за координиране на търговската политика на пазара за доставка на стоки и на маркетинговата политика при осъществяването на промоции.

КЗК установи, че търговските вериги непряко са обменяли чувствителна информация относно доставни цени, договорени с едни и същи доставчици, както и относно маркетинговите стратегии на конкурентите.

Координирали са действията си, като са прилагали вертикални споразумения за определяне равнища на доставни цени и отстъпки, както и на размера на таксите за достъп до търговските площи.

Търговските вериги са използвали и механизми за координация на маркетинговата си политика при осъществяването на промоции чрез ограничаване свободата на доставчиците.

Определението не подлежи на обжалване. В срок от 60 дни страните имат право да предявят писмени възражения, както и да бъдат изслушани в открито заседание.

След обсъждане на възраженията, предложенията и писмените доказателства КЗК ще се произнесе по съществото на спора.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

67

Метроном

преди 13 години

От както в квартала направиха магазин на Метро, само от там пазаря, и нямам никакви кахъри. Единствено лекарства не купувам от там. И как няма да купувам, като за един продукт в метро цената е 15 лв./кило, а в кварталния супермаркет е 19 и кусур. Да не говорим за бирата например. Също така там има в изобилие вносни вина, от други континенти, като българските са с цени като че ли са доставени от луната.еххх, мъка...мъка!

66

Случаен

преди 13 години

Хора, веригите могат да си позволят абсолютно всичко. 1-во: за да продаваш във верига плащаш тлъсти входни такси. Плащаш и за всеки артикул отделно. 2-ро: те са стратегически инвеститори в БГ. Е, след като те имат всички екстри, какво да прави малкия? Нищо. Ще ни пробутват отпадъка на света и ние ще се радваме. Всички лъжат и мажат.

65

gtf

преди 13 години

е що пък трябва на всяка цена да произвеждаш, за всеки има място на пазара стига да излезе с достатъчно добър продукт. Не е тайна, че цените на много от хранителните продукти са завишени убийствено. Вече неможе комуниста заграбил фабрики да печели по много с малко работа, та за тва цялата патардия. Ама не може да излезе на външния пазар щотняма качествен продукт а и не е на сметка - колко по-лесно е да се продава в бг на евро цени с почти никви изисквания за качество

fallback