Снимка: Булфото

Най-дълго българите чакат на опашка в банките, най-малко – в билетните каси на автогарите.
 
Това показват данните на изследване, направено в 24 държави от Стария континент по метода "таен клиент". 

Сред критериите на проучването са броя на клиентите, времето и качеството на обслужване.

На опашки в банките българите прекарват средно 10 минути, на касите в жп гарите – почти 7, а в супермаркетите – повече от 4. 

Най-бързо е обслужването в билетните каси на автогарите – 3 минути, а за пет минути обслужват в магазините за дрехи. 

Според проучването четирима от петима българи са поздравени, когато пазаруват.

Шведите и холандците пък са на първо място в тази класация, следвани от ирландците и испанците.

Едва половината от руснаците и 64 на сто от турците са поздравени от обслужващия персонал.

Най-начумерени, според изследването, са продавачите в Русия, Латвия и Турция.

Най-недоволни от пазаруването са клиентите в Босна и Херцеговина – 92%, и в Русия – 81%.

Интересно е, че според проучването в Ирландия процентът на недоволни купувачи е нула, а в Испания и Дания – съответно 5 и 6%.

У нас недоволните са 30 на сто, също колкото и в Хърватия.

В България средно четирима чакат на опашка, също колкото в Дания, Румъния, Ирландия и Унгария, сочат данните от евроизследването.

Най-дълго в цяла Европа се чака в пощите и банките, а най-малко – в магазините за дрехи и в заведенията за бързо хранене.

Качеството на обслужване на Стария континент е най-високо в магазините за дрехи, аптеките и заведенията за бързо хранене, а най-ниско – в пощите, билетните каси на автогарите и в бакалиите, показват още данните от проучването. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase