Трябва да се направи преглед на учебните програми. Външното оценяване е свързано с учебното съдържание.
Това коментира пред БНТ министърът на образованието проф. Галин Цоков.
"Трябва преглед, при който първо програмите да бъдат освободени от фактологическа тежест. И второ, това е по-дългосрочна амбиция, тези учебни програми да станат по-рамкови, по-интегрирани. Знанията да бъдат пряко свързани с практиката", заяви Цоков.
Резултатите от изпитите след 7-и и 10-и клас повтарят тенденции от миналите години. Положителното е, че резултатите по БЕЛ са по-добри. При изпита по математика тенценцията оства резултатите да са по-ниски, коментира Цоков.
Според Цоков е важно как на базата на учебните програми ще се промени и оценяването.
"За нашия екип тази промяна преминава през ориентиране към формиращо оценяване, чрез проследяване на постиженията на всеки ученик. Що се отнася до външното оценяване - включване на повече задачи с практическа ориентираност, на повече задачи, които изискват критическо мислене, а не възпроизвеждане и зубрене", заяви Цоков.
Той заяви, че ще работят за намаляване на административната тежест върху учителите.
"Ще отворим тези нормативни документи, ще видим основните моменти в тях, да могат учителите да насочат своята работа към децата, за да могат да бъдат професионалисти на своето работно място", заяви Цоков. Добави, че работят в тясно сътрудничество по темата с депутатите от парламентарната ресорна комисия.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
12
Анонимен
преди 10 месецанапишете учебниците на език, който децата да разбират, не copy/paste директно от източниците, по БЕЛ учителката на детето ми така и не им обясни как се пише теза, трябвало да знаят...
11
Анонимен
преди 10 месецаТака се създава обратен ефект у децата като биват насилвани да учат нещо което не им е интересно. Не е нужно да се карат децата да учат един куп автори. Ако някой ще става филолог нека учи такива работи за останалите няма смисъл.
10
Анонимен
преди 10 месецаС пркатическа насоченост по български значи 1. като лека задача: диктовка без да се казват препинателни знаци, 2. като по-трудна задача: да се състави текст по зададени параметри от типа на доклад, автобиография, рекламация, попълване на документ; по литература - да се напише анализ, критика на неизучавано произведение. С практическанасоченост по език занчи: 1. никакви задачи за попълване или избор от варианти; 2. задължително въвеждане на устен изпит. По история: обяснения на понятия...