Снимка Министерство на образованието и науката

Трябва да се направи преглед на учебните програми. Външното оценяване е свързано с учебното съдържание.

Това коментира пред БНТ министърът на образованието проф. Галин Цоков.

"Трябва преглед, при който първо програмите да бъдат освободени от фактологическа тежест. И второ, това е по-дългосрочна амбиция, тези учебни програми да станат по-рамкови, по-интегрирани. Знанията да бъдат пряко свързани с практиката", заяви Цоков.

Резултатите от изпитите след 7-и и 10-и клас повтарят тенденции от миналите години. Положителното е, че резултатите по БЕЛ са по-добри. При изпита по математика тенценцията оства резултатите да са по-ниски, коментира Цоков.

Според Цоков е важно как на базата на учебните програми ще се промени и оценяването.

Още по темата

"За нашия екип тази промяна преминава през ориентиране към формиращо оценяване, чрез проследяване на постиженията на всеки ученик. Що се отнася до външното оценяване - включване на повече задачи с практическа ориентираност, на повече задачи, които изискват критическо мислене, а не възпроизвеждане и зубрене", заяви Цоков.

Той заяви, че ще работят за намаляване на административната тежест върху учителите.

"Ще отворим тези нормативни документи, ще видим основните моменти в тях, да могат учителите да насочат своята работа към децата, за да могат да бъдат професионалисти на своето работно място", заяви Цоков. Добави, че работят в тясно сътрудничество по темата с депутатите от парламентарната ресорна комисия.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase