Снимка БГНЕС
fallback

Средният резултат от т. нар. миниматури по български език в седми клас тази година е 55,04 точки, съобщиха от МОН.

Министерството го отчита като подобрение, тъй като миналата година резултатът е бил 53,63 точки.

13 ученици са постигнали максимален бал от 100 точки, 15 ученици – 99,5 точки, 34 ученици имат 99 точки.

По български език и литература седмокласниците се справят най-успешно със задачите с избираем отговор. Повече от 3 000 ученици са получили максимални или много близко до максималния брой точки от работата си върху тези задачи. Анализът на резултатите сочи, че умеят да намират и извличат информация от текст. Над 75% от седмокласниците не се затрудняват при определянето на синоними и антоними.

При задачите със свободен отговор най-трудна се е оказала 25. задача. През тази година учениците трябваше да разтълкуват внушенията на стихове от одата „Опълченците на Шипка“ – близо 2/3 от седмокласниците са се затруднили да разтълкуват смисъла на посочените стихове.

През тази година седмокласниците работиха върху разказа „Ева, която расте и се смалява“ и по-голямата част от седмокласниците са се справили с преразказа, като средният брой точки там е 17,8 т от общо 35.

На изпита от националното външно оценяване по български език и литература 181 седмокласници са получили 0 точки. Това са 0,3 % от явилите се ученици.

Oще по темата

 
Средният резултат, постигнат от седмокласниците на националното външно оценяване по математика е 35,29 точки. Той е съизмерим с резултата, постигнат през миналата година.

Максимален резултат от 100 точки имат 262 ученици, а 180 ученици имат 0 точки. Повече от половината ученици успешно се справят със задачите, свързани с пресмятане на числов рационален израз и  с решаване на неравенство.

Около 37% от седмокласниците умеят да разграничават простите числа в дадена редица от числа, почти 2/3 от учениците се затрудняват да прилагат свойствата на пропорциите. Учениците имат трудности и при определянето и записването на координатите на симетрична на дадена точка в правоъгълна координатна система. Проблеми има и при разчитането, използването и интерпретирането на данни, представени с текст или диаграма, както и при съставянето на математически модел на реални житейски ситуации и преобразуването му с математически методи и алгоритми.

Двама ученици имат по 100 точки и на двата изпита от националното външно оценяване – български език и литература и математика.

По региони най-добре на изпита по БЕЛ се представят седмокласниците от София-град, Смолян и Варна, а най-ниски са резултатите в Сливен, Ямбол и Кърджали.

Регионите, в които учениците имат постижения от изпита по математика над средните за страната, са София-град, Варна и Бургас. С най-ниски резултати са седмокласниците от регионите Видин, Разград и Сливен.

Резултатите от тези два изпита се използват за кандидатстване в гимназия.

При десетокласниците средният резултат по български език и литература е 49,44 точки, което е с над 6 точки повече в сравнение с предходната година.

51,28% от десетокласниците са получили над 50 точки при работата си върху теста по български език и литература. С максимален брой от 100 точки е един ученик в 10. клас, а 74 ученици – с 0 т. Задачата за създаване на резюме е сред онези, които определено в най-голяма степен са предизвикали затруднения.

По математика десетокласниците са постигнали среден резултат 34,5 т. от максимален брой 100. Резултатът през тази година бележи лек ръст в сравнение с постигнатото през изминалите години. Като цяло учениците в 10. клас по-успешно се справят със задачите с избираем отговор, изискващи прилагането на заучени алгоритми, модели, процедури в познати типични ситуации. Те се затрудняват при решаването на задачи с разширен свободен отговор и при извличане на информация от източник – текст, чертеж, графика или диаграма.

По региони най-добре на изпита по БЕЛ в 10. клас са се справили десетокласниците от София-град, Смолян и Варна, а най-слаби са резултатите в Търговище, Разград и Шумен.

Регионите, в които учениците имат постижения по математика в 10. клас над средните за страната са София-град, Смолян, Кърджали и Варна. С най-ниски резултати са десетокласниците от регионите Враца, Видин и Перник.

Всеки ученик може да се запознае с оценената си изпитна работа на 29, 30 юни и 3 юли 2023 г. Информация за мястото и времето ще да бъде публикувана на сайта на съответното РУО.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

23

До 24

преди 10 месеца

"Математиката в никакъв случай не трябва да бъде проблем номер едно за децата, няма как да им помогне в живота." ------ А кой е казал, че математиката е проблем номер едно? Тя е само основополагаща наука, която има приложение във всички природонаучни дисциплини - химия, биология, физика. Изучаването на математика е свързано с логическото мислене, което е част от нормалното развитие на човека. Тя е и в основата на информационните технологии, които станаха толкова модерни. Та как без математика?

22

Анонимен

преди 10 месеца

народ на роби и то не само ами простии роби. Ако се замислите малко, за 20 секунда само, ще разберете че след 20г когато тези трябва да са движещата сила на страната всъщност ще са на ниско платени работи или безработни и всъщност БГ ще фалира. Няма да има персонал да работи, няма да има пари и ще се превърнем в Сомалия. Мислете хора, за това ви е даден мозък а не боза.

21

Анонимен

преди 10 месеца

Математиката за 7 клас трябва да бъде улеснена, никой няма нужда от тези завишени познания по предмета, 50 % от учебния материал просто трябва да се премахне. Лихва, теория на вероятностите, сложни фигури в пространството и всички изчисления към тях, уроци от вида- приложни задачи и т.н. Не е едно или две, доста материал за отпадане има. Математиката в никакъв случай не трябва да бъде проблем номер едно за децата, няма как да им помогне в живота.

fallback