"Математиката в никакъв случай не трябва да бъде проблем номер едно за децата, няма как да им помогне в живота." ------ А кой е казал, че математиката е проблем номер едно? Тя е само основополагаща наука, която има приложение във всички природонаучни дисциплини - химия, биология, физика. Изучаването на математика е свързано с логическото мислене, което е част от нормалното развитие на човека. Тя е и в основата на информационните технологии, които станаха толкова модерни. Та как без математика?
народ на роби и то не само ами простии роби. Ако се замислите малко, за 20 секунда само, ще разберете че след 20г когато тези трябва да са движещата сила на страната всъщност ще са на ниско платени работи или безработни и всъщност БГ ще фалира. Няма да има персонал да работи, няма да има пари и ще се превърнем в Сомалия. Мислете хора, за това ви е даден мозък а не боза.
Математиката за 7 клас трябва да бъде улеснена, никой няма нужда от тези завишени познания по предмета, 50 % от учебния материал просто трябва да се премахне. Лихва, теория на вероятностите, сложни фигури в пространството и всички изчисления към тях, уроци от вида- приложни задачи и т.н. Не е едно или две, доста материал за отпадане има. Математиката в никакъв случай не трябва да бъде проблем номер едно за децата, няма как да им помогне в живота.
Да не пропускаме и един голям удар по образованието на децата - безсмисленото 2, и нещо годишно кибицане по къщите, когато вместо да се учи и работи, се щъкаха интернет платформички и се лъжехме един друг, че нещо се правеше.
НВО за 4-ти и за 7-ми клас са изцяло несъпоставими. До 4-ти клас е налице основно ограмотяване и матурите не измерват задълбочени сериозни знания по никакъв предмет. Напълно са и излишни, но това е друга тема. НВО в 7-ми клас изисква едни вече реални стабилни знания, особено по математика, където локуми не се разтягат, а децата масово изтърват предмета още в 5-ти клас,когато започва да става по-сериозен и не е основно бакалски сметки, а след това няма наваксване. В училище няма реална проверква
Задачи с избираем отговор не бива да има на нито един изпит. Това не са изпити, а лотария. За да се установи дали и какво се знае, се дават само отворени въпроси и текстове. По математика - задачите се разписват и това е. Всичко друго е лъжа.
опростачаването на България е пълно ! що чакате високи оценки от така нареченото * бъдещето * на България ?!
Елементарни матури да проверят дали децата нямат спряло развитие. И сутринта написах- 2 деца имаме 7ми и 12ти клас с отлични оценки. Не пълни 100 точки, но оценка отличен. Без никакви курсове да мъчат децата, без глупости. Просто децата си знаят, че трябва да се учи. А да не говорим, че и ги освобождаваме за сума време от училище, че зимата сме месец и нещо на ски на чист въздух и те си учат уроците от там.
"Ако сравним резултатите от матурите за 4 клас с тези от 7 изглежда, че тези три години тотално скапват резултатите..." ---------- Не сравнявай резултатите, а възрастта на учениците. Има съществена разлика между децата до 4 клас и тези от 5 клас нагоре. Малките все пак има някакъв респект към училището и учителите, но щом "пораснат", стават неуправляеми. Вече имат други приоритети и "даскалото" става неприятно задължение. А като не учат, всякакъв материал ще им се стори академичен.
Има грешка в статистиката. По области всички оценки по НВО-Мат са с по 5-8 точки по-ниски от миналогодишните. Например за София от 47 точки миналата година, 39 сега. За Варна - от 43 т. миналата, 35 средно през настоящата. Всички останали области са с по-нисък резултат от обявеният среден от МОН. Няма как това да дава съпоставим резултат с миналогодишния, защото е невъзможно. Просто отбелязвам.
Измислени резултати. Образователната ни система е под нулата. Една новоизлюпена ученичка в Стани богат, не знаеше какво е лунен пейзаж.
сравним резултатите от матурите за 4 клас с тези от 7 изглежда, че тези три години тотално скапват резултатите. Дали материала е като за академици и децата не могат да го разберат и/или даскалите и те не го разбират?
по английски на Кеймбридж и по немски на Гьоте. Минимумът за вземане на изпит е 65 процента. С тези резултати средното ниво по български е за малко под двойка, а по математика дори не заслужават да им се пише оценка, защото не заслужават и двойка.
Определянето на симетрична точка в правоъгълна координатна система е изключително проста (елементарна) математическа задача, но е свързано с нещо много съществено - със способността за пространствена ориентация. Така че това умение не е "пр0ст0тия". А са неграмотни, защото са само писатели, не и читатели. Не са прочели нито една книга, но пък за сметка на това пишат като изоглавени по цял ден в чатовете на маймуница. Там са "пр0ст0тиите". В резултат - сричат, като четат и не разбират смисъла.
Сливен, Видин, Разград с ниски резултати. Джинговците не са научили нищо друго, освен да берат.
ми децата не искат да учат. ако даскала им се скара веднага идват родителите да ги бият, така даскала ги оставя да е мирно всичко ,после що са абни и неграмотни!!
Въа Сливен( изправиш ли се вятър огледаш ли се........) на българински ли говорят,във Разград и Кържали............ даже и тези оценки са високи !
Среден 3 толкова е при средно 55 точки от 100точки ,това е резултатът не други ала бала стъкмистики където ни обясняват,като на 13-14 години не можеш стихотворение да анализираш това означава че имаш големи пропуски ,но така ще е с министър-председателя "академик"който беше и образователен министър преди това такива ще са резултатите.
55 от 100 точки на изпита по български в 7 клас, 35 - по математика