Снимка: БГНЕС

Сигнал до Министерството на образованието по повод скандала с детската книжка „Да пробудиш драконче“ бе внесен от общинския съветник и председател на "Патриоти за София“ Карлос Контрера.

Още по темата

Родители от Хасково алармираха, че по инициативата „Разказвачът на приказки“, подкрепена от МОН и Държавна агенция за българите в чужбина, на 4-ти и 5-и клас, е четена въпросната книга. Цитатът, който разбуни духовете, е „изобщо не се чукахме онази вечер“ и „Ти се събуди и ми го пъхна“. Книгата е определена от критиката като етнофентъзи, но въпросът е подходяща ли е за подрастващи, особено за 4-ти и 5-и клас?

"Благодарение на този скандал разбираме, че МОН и Регионалните управления по образованието не следят и не са запознати какво точно се чете на децата в училище по програмата „Разказвачът на приказки“. Това е изключително притеснително, защото очевидно държавата не се интересува какво се случва в българските училища и как се предлага на вниманието на учениците", пише Контрера в писмото си.

Той е категоричен, че трябва да има правила и контрол какво, на кого и как се чете и предоставя като литература в училище.

"Очевидно темата за чукането и пъхането (сексуалните отношения) не са подходящи за 4-ти клас, а и надали е в полза на сексуалното образование в училище нещата да се свеждат до чукане и пъхане. Нека МОН да възложи проверка и да се установи защо това е допуснато. Нещо повече - да се вземат мерки подобни изцепки да не се случват занапред".

Той припомня, че на територията на Столична община училищата са над 180 (включително частните), а след публикации в медиите родители задават въпроса случват ли се подобни неща и в столичните училища.

"Случаят повдига редица въпроси какво точно има в учебното съдържание, какво се предлага като допълнителна литература за четене и какво точно правят НПО-тата в образованието. Както се оказва, без дори да е прегледан материалът, той се вкарва в учебния процес. Този разговор е доста закъснял, но трябва да бъде проведен. Нужна е една широка обществена дискусия по тази тема кой и как може да влиза в учебните заведения и да става част от образователния процес. Хилядите проекти и проектчета, ежегодно реализирани в българските училища, вероятно крият и други подобни „изненади".

С цел изясняване на фактите предлагам чрез системата на регионалните инспекторати по образование да се извърши проверка и обществото да бъде запознато с данните, защото е изключително притеснително, ако действително няма правила и всеки може под формата на извънкласни занимания или открит урок да чете каквото му хрумне на подрастващите", завършва Контрера.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase