"Преди 6 години направихме подобно упражнение, където увеличихме учебното време с по седмица-две. В крайна сметка видяхме, че резултатът не е толкова добър. Видели сме, че не действа, затова и българските учители не го приемат", заяви председателят на Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" д-р Юлиян Петров в студиото на "България сутрин".
По думите му основните причини, които можем да отправим към обществото, е, че това няма да доведе до по-добри резултати.
"Не е вярно, че учениците тук учат по-малко от тези в Европа", допълни д-р Петров.
Промените трябва да са първо към излизане от двусменния режим на организация, второ - трябва да помислим за намаляване на учениците в група и паралелка. Да се помисли за намаляване на 20-22 ученици. Министерството на образованието гледа първо към учителите, че трябва да променят нещо, но къде са родителите, къде са институциите... Възпитанието и дисциплината са много важни, иначе образованието върви надолу. В България се справихме много добре с дистанционното обучение. Това, което отчитаме като резултати от външното оценяване - България се справя по-добре от другите образователни системи", изтъкна д-р Юлиян Петров пред Bulgaria ON AIR.
Неговото мнение е, че като цяло трябва да премахнем материала, който през годините е наслагван в различните етапи и класове.
"Учениците трябва на едно високо ниво да вкарват в практика това, което те са учили в училище по съответния предмет. Това е нещо, което не се случва. И с намаляването на обема на учебното съдържание и повече практика ще ни приближи към учебните изисквания. Всичко трябва да се промени, но разумно", заключи председателят на Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа".
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
fallback
fallback
fallback
Коментари Напиши коментар
9
Хоясан
преди 1 годинаДо Немо ПродължениеНе става и да се учи... Pascal на хартия, на тетрадка... толкова ни е западнало образованието, материала, който се учи. Майка ми е на 60 години, ми не е ок и тя, и сегашните деца да учат едно и също нещо. В университетите е още по-хард, неща от 60-те години се учат, които в днешно време просто не са приложими или науката работи по друг начин вече - с модерна апаратура, модерни методи, модерно мислене... ония нафталинените мумии - "доценти", "професори" и са само за заплатата
8
Качаков
преди 1 годинаПоредния говнRp който обяснява колко по-добре се справяме от другите в това или онова, но не може да обясни защо сме последни по стандарт в ЕС.
7
Хахахахахахахахахаха
преди 1 годинаВсе родителите са ви в устата ей :) Време е да се проумее, че децата имат едно поведение вкъщи, и друго в училище. Възрастните сме по абсолютно същият начин! Факт е, че масово индивидите в България не покриват минимално ниво на интелект, но как да е друго като разсипахте училищата? Учителите в целия този процес са тези, които имат поглед върху поведението на децата в училище!ТЕ трябва да имат добър контакт с родителите и да информират!Проумейте го! Не да седят и да пишат двойки! А да КОМУНИКИРАТ