Снимка: Bulgaria ON AIR

Защо учителите продължават да отхвърлят идеята за започване на учебната година по-рано и учат ли по-малко нашите ученици от европейските?

"Преди 6 години направихме подобно упражнение, където увеличихме учебното време с по седмица-две. В крайна сметка видяхме, че резултатът не е толкова добър. Видели сме, че не действа, затова и българските учители не го приемат", заяви председателят на Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" д-р Юлиян Петров в студиото на "България сутрин".

Още по темата

По думите му основните причини, които можем да отправим към обществото, е, че това няма да доведе до по-добри резултати.

"Не е вярно, че учениците тук учат по-малко от тези в Европа", допълни д-р Петров.

Промените трябва да са първо към излизане от двусменния режим на организация, второ - трябва да помислим за намаляване на учениците в група и паралелка. Да се помисли за намаляване на 20-22 ученици. Министерството на образованието гледа първо към учителите, че трябва да променят нещо, но къде са родителите, къде са институциите... Възпитанието и дисциплината са много важни, иначе образованието върви надолу. В България се справихме много добре с дистанционното обучение. Това, което отчитаме като резултати от външното оценяване - България се справя по-добре от другите образователни системи", изтъкна д-р Юлиян Петров пред Bulgaria ON AIR.

Неговото мнение е, че като цяло трябва да премахнем материала, който през годините е наслагван в различните етапи и класове.

"Учениците трябва на едно високо ниво да вкарват в практика това, което те са учили в училище по съответния предмет. Това е нещо, което не се случва. И с намаляването на обема на учебното съдържание и повече практика ще ни приближи към учебните изисквания. Всичко трябва да се промени, но разумно", заключи председателят на Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase