До Немо ПродължениеНе става и да се учи... Pascal на хартия, на тетрадка... толкова ни е западнало образованието, материала, който се учи. Майка ми е на 60 години, ми не е ок и тя, и сегашните деца да учат едно и също нещо. В университетите е още по-хард, неща от 60-те години се учат, които в днешно време просто не са приложими или науката работи по друг начин вече - с модерна апаратура, модерни методи, модерно мислене... ония нафталинените мумии - "доценти", "професори" и са само за заплатата
Поредния говнRp който обяснява колко по-добре се справяме от другите в това или онова, но не може да обясни защо сме последни по стандарт в ЕС.
Все родителите са ви в устата ей :) Време е да се проумее, че децата имат едно поведение вкъщи, и друго в училище. Възрастните сме по абсолютно същият начин! Факт е, че масово индивидите в България не покриват минимално ниво на интелект, но как да е друго като разсипахте училищата? Учителите в целия този процес са тези, които имат поглед върху поведението на децата в училище!ТЕ трябва да имат добър контакт с родителите и да информират!Проумейте го! Не да седят и да пишат двойки! А да КОМУНИКИРАТ
Четвърто- също следствие от финансирането - масово разкриване на "специализирани" паралелки, в учебни заведения, които нямат нито база, нито традиции, нито преподаватели с нужния профил, за да предложат адекватна подготовка.Не може в 9-ти клас, в паралелка с ИТ профил, в "елитен" техникум, по инф. технологии да се правят презентации в PowerPoint.И не на последно място - също функция на финансирането - дисциплината и вътрешния ред.Въвеждане на адекватни правила и санкции.Тук роля има и МВР дори.
Спрете се вече с тоя 1.09! Идете в БГ училище и вижте каква адски жега е в момента. Как се учи и работи на 35 градуса бе хора? Тия в учрежденията са на климатици, децата са на течение. Училищата нямат пари да плащат климатици и сметките за ток. За това решението трябва за е на държавно ниво. Първо оправяте проблема с адската жега в стаите после мислите за 1.09. Затворете се 30 човека в 1 стая, затворете прозорците за да може да пуснете щорите, стойте 6 часа на 38 градуса и ще разберете!
Абсолютно съгласен с 2... Образованието е като здравеопазването...в училище и в държавните заведения се убива номера и накрая..."Заповядайте в частния ми кабинет за преглед/или на частни уроци" ! И в двете сфери се наливат едни чували с пари, правят се невероятни експерименти та белким нещо стане и нещата потръгнат но парите потъват, надеждите на родителите и пациентите за адекватност също....
Проблемите в образованието са многослойни и комплексни, но има някои фундаментални проблема, които трябва да се решат.Първо и основно - финансирането.Докато се финансират училища на "глава ***", всеки ще се стреми да привлече повече деца -все едно как.Второ - може би донякъде следствие от горното - в поне 70% от училищата няма пълноценни кабинети по природни науки (повечето заедно с хранилищата станаха класни стаи).Какво значение има тогава съдържанието на учебниците по природни науки??
"но къде са родителите" - а ич ги няма бе, само дето постоянно плащат за частни уроци, извънкласни занимания, учат децата у дома, след часовете, за да може накрая някой самозабравил се учител да им пише ниска оценка, че тия уроци не са при него. Въведете механизъм за по-сериозна проверка на учителите и по-лесна проверка, дали са оценили правилно децата. Натиснете ги да си плащат данъците от частните уроци. Та там са родителите, дърпат напред образованието въпреки "образователната ни система".
То първо децата нищо не са научили с груповатата ви учебна програма по всичкология. Второ за да вкараш нещо в практика им трябват пари. Иначе може да вкарат по един билет за Германия или Англия.
Юлиян Петров: Българските ученици да вкарват в практика наученото