Сложността в учебниците се дължи на това, че хората, които пишат учебниците, най-често са председатели на екипите от университетски преподаватели и пишат на доста сложно ниво, пишат за най-добрите - това са 10-20%”. Това обяви директорът на столичното 51 СУ Александър Алкесандров пред БНТ.
След въвеждането на първа и втора гимназиална степен преди шест години голяма част от материала за 11-и и 12-и клас се премества за изучаване от 5-и до 10-и клас, обясни той и добави:
“Това смъкване направи материала от 5-и до 10-и клас сравнително много като обем и доста сложен. Това, което не е редно и се вижда в учебниците с просто око, са много сложните термини след 5-и клас.”.
Зорница Трифонова от Асоциация “Родители” допълни, че у дома децата се връщат с “неясноти и трудности, които да се компенсират”.
“Когато това не се получава в училище, се налага да се прави у дома. Това невинаги става и затова са необходими допълните уроци и допълнителни занимания с децата”, отбеляза тя.
За нея е важно на промените в учебните програми да се гледа като на цялостен процес и да са съобразени с промените, които трябва да се случат и образованието като цяло - “нагласите, погледа върху образованието, какво очакваме от децата и какво искаме те да получат в края на всеки един от образователните етапи”.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
32
Анонимен
преди 2 годиниОтворете биология за 7 клас и ще се същисате. Всичко е така. А тежките учебници на гланцирана хартия, която отразява светлината и дразни окото? И на всеки 4 години трябва да ги изхвърляме, за да може някой пак да вземе едни пари от напечатването на нови.
31
Ученик номер 5
преди 2 годиниДействително в учебниците, а и програмите, са нелогични. В 9. клас се учи нещо, което аз разбрах като клетъчно дишане. Какво до какво се окислява или редуцира и като цяло какво пише сигурно щеше да разбера, ако окисление и редукция се учеха преди това, а не в 10. клас. Колкото до учителите - има такива, при които ти е приятно да учиш, защото виждаш, че се старят. Има и такива, които ненужно се заяждат, или пък са напълно демотивирани и не си правят труда да преподават като хората.
30
Непознат
преди 2 годиниДецата днес не са по глупави от преди години. Проблемът е у нас - възрастните . Когато някой решава, че по един учебен предмет може да има по 7-8 учебника и толкова на брой помагала от различни авторски колективи и издателства , то батакът е силно вонящ. Всеки се люшнал да надскочи другия с допълнителна и излишна, зле подредена информация. Учителите ползват нови , готови разработки на темите от ,,Книга за учителя", не чувстват отговорност да четат и усъвършенстват нивото на преподаване.