Снимка: БГНЕС
fallback

В момента основният ни проблем е коронавирусът, образователните дефицити можем да ги компенсираме, но не можем да компенсираме живота на хората. Това заяви пред БНТ министърът на образованието Красимир Вълчев.

Oще по темата

 "Училищата малко или много са рискова среда. Те са среда на многочислено и многочасово взаимодействие на множество хора. Сега най-важното е да съхраним здравето и живота на нашите съграждани, и в това число и на учителите, най-важното е да намалим натиска върху здравната система", категоричен бе Вълчев.

Министърът на образованието каза, че системата е била готова за превключване в електронна среда, но все пак дистанционното обучение не компенсира на 100% присъственото обучение.

Министърът на образование посочи минусите на дистанционното обучение - неефективността на педагогическото взаимодействие, натрупването на психологическо напрежение върху децата, обездвижване, десоциализация, и минуси в чисто обучителната част.

"Колкото са по-големи учениците, колкото са по-ангажирани с ученето, толкова са по-малки загубите и обратното. При по-малките ученици, по-малките деца е неефективно да стоят много време пред екрана, трудно е да ограмотяват децата в първи клас ефективно от разстояние", каза Вълчев.

Той отбеляза, че обучението от вкъщи изисква участието на родителите, когато става дума за малки деца, но това невинаги е възможно. Вълчев подчерта, че и за учителя е трудно да осъществява ефективно педагогическо взаимодействие.

Министърът на образованието посочи, че дистанционното обучение също има своите предимства и учителите са се научили да ги използват. Голяма част от учителите са започнали да използват много по-иновативни методи, защото ситуацията го е наложила.

"Ако гледаме само от гледна точка на правото ни на здраве, решението е едно - затваряме всичко, за съжаление живеем в свързано общество, в което имаме много цели, не искаме да убием икономиката, не искаме да обречем децата на образователни недостици. Аз като министър на образованието съм длъжен да бъда гласа на образованието, на правото на образование, да кажа, че най-ефективно е присъственото обучение, но доколкото е разумно. В момента основният ни проблем е коронавирусът, образователните дефицити можем да ги компенсираме, но не можем да компенсираме живота на хората", каза Вълчев.

Министърът подчерта, че училищата събират много хора на едно място, свързват малки мрежи в голяма мрежа, но това се случва и в големите предприятия.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

42

Родител

преди 3 години

Абе ...сети ли се най-сетне че училищата са рискови. Защо не го каза досега, а казваше че са много сигурни. Май ти си учил цял живот в изгорялото училище. А и защо не кажеш, с колко подкуп си взе всички изпити. Всеки знае, че си бил готвен за държавна хранилка още преди да запишеш счетоводство. Поне кажи, как си взе изпитите, защото очевидно не е с учене. А нещо да кажеш за далаверите на жена ти? Надипли ли парите в шкафчето?

41

Училища и ДГ

преди 3 години

Добро утро. Признаха най-сетне че са бациларници.

40

Прокурор

преди 3 години

Няма ли за тоя ммръсник. Масов убиец! И неговия подбудител.Очевидно знаеха от по-рано - преди 15.09 че децата ще разпространят вируса, ама се правеха на разсеяни. Разбрах и малко след това. Сигурно са правили някъде от бързите тестове, за да спрат всички ученици сега, вкл. 1-4 клас. И сега ни лук ял, ни лук мирисал.Пазят се един друг!

fallback