Според доклада резултатите по математика, четене и природни науки на българските деца са значително по-ниски спрямо тези в ЕС. За Дебора, която е ученичка в 12 клас, математиката и българският език не са проблем, но ѝ се е налагало да посещава частни уроци.
"Само веднъж ми се наложи да посетя урок по математика, понеже отсъствах и не можех да наваксам. Това е минусът - учителите следват спусната програма и няма време да се отделя допълнително за даден урок или предмет", разказа ученичката.
Въпреки инвестирания ресурс в образованието, от ЕК насочват вниманието към по-задълбочено разглеждане на проблемите в сферата. Директорът на едно от училищата у нас с най-високи резултати на матурите споделя, че проблем има и той се дължи именно на строгите рамки на преподаване.
"Задължително трябва да спазваме определени програми, включително определени теми за съответните класове. Няма време за разчуване да отделиш, когато усетиш, че един клас иска да научи нещо друго извън тези теми. Нямаш право и нямаш време", каза директорът на МГ "Баба Тонка" Галина Бобева.
Интересът към частните школи е голям. Според преподавателите в тях обаче съвременните деца имат различно възприятие към света и подходът към тях трябва да е различен.
Според Европейската комисия качеството на образованието ни трябва да бъде основен приоритет в страната.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
fallback
fallback
fallback
Коментари Напиши коментар
308
777
преди 3 годиниВ Германия е по зле. Нямаш право на свободно мислене. Както го пише в учебника така трябва да го напишеш на изпита. Една твоя дума и ти вземат точка от резултата. Учиш наизуст и не мислиш.
307
Анонимен
преди 3 годиниОсобено паразитно според мен е увлечението по такива касички за пари като сайта "Уча се".Гледах им рекламите и ми беше достатъчно - хем ти взимат парите, хем обясняват като на маймуни и ги учат на глупocти.Особено по физика и химия.Както и да е.
306
Анонимен
преди 3 годиниНа каква база е твърдението?