Снимка: Олег Попов, Dnes.bg
fallback

Снегът и ледът са предизвикателство за всеки шофьор. Често пъти зимните условия са причината за редица тежки пътни инциденти. И тук идва въпросът как да контролираме автомобила си в снежните дни?

Тайните на майсторското каране разкрива рали пилотът и инструктор в академия за безопасно шофиране Васил Жеков.

Правило №1 за безопасност на пътя е подготвеният автомобил с подходящи гуми, твърди той.

"Сега най-масовият проблем е хлъзгавата настилка. Когато колата леко приплъзне или почне да губи сцепление, хората започват да се стягат и правят най-грешното", посочва експертът.

Оказва се, че грешките на снежната настилка са редица, а шофьорите масово се подчиняват на първичните си инстинкти. Васил споделя, че грубата спирачка и грубата газ са двата най-лоши признака за лоша ситуация в завоите. Рали пилотът добави, че напразното въртене на волана не част от майсторлъка в шофирането.

Пред Bulgaria ON AIR експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев се съгласи с това, че трябва много внимателно да се управлява автомобилът, без рязка газ, спирачки и без резки завои, тъй като това води до загубване на управлението. По думите му колкото по-ниска е скоростта в такива условия, толкова по-добре.

Стратиев подчерта, че добре би било в това време, когато се промени тотално със сняг и лед, някъде, където е безопасно, водачите да разберат как се държи автомобила. "Не всеки знае как може да поднесе и как става неуправляем", поясни експертът.

По отношение на "черния лед" Алекси Стратиев обясни, че той изолира сцеплението на гумите с асфалта. "Черният лед" не се вижда, а се усеща.

Що се отнася до новия закон за грайфера и дали са задължителни зимните гуми в България, Стратиев каза, че той още не е в сила, но това, което се предвижда, ако се приеме в този си вариант, е автомобилите да бъдат със зимни гуми или с летни, но грайферът им да бъде над 4 мм. (сега по закон е 1,6 мм.).

Стратиев коментира, че пешеходците много трудно се забелязват в тъмната част на деня и посъветва те да имат нещо в дрехите си, което е светлоотразително, особено за децата.

"Пешеходците нека се съобразяват, че автомобилът вече много по-трудно спира, да се пазят от пътя, да пресичат на определените места и дори да право на зебрата, нека да се оглеждат", заключи експертът пред Bulgaria ON AIR.

Вижте всичко, което експертите казаха във видеото нa Bulgaria ON AIR:

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

48

До 45

преди 7 години

"Лиспата на мозък", за която пишеш се появява изведнъж във всички шофьори, когато шофират в България, независиимо от тяхната националност. Разбира се тук не става дума за липса на мозък, а за нещо друго, което всеки с малко мозък в главата ще се сети какво е.

47

До 46 boby

преди 7 години

Прав си, но хората са добре изманипулирани ит КАТ и като зомбирани повтарят, че шофьорите били такива или онакива и не могат да разберат, че за да се спазват правилата и в България, трябва шофьорите да са убедени в неизбежността на санкциятса, която КАТ ще им наложи ако нарушат правилата и разбира се размера на санкцията не е съществен. Вместо това по внушение на КАТ размера на санкциите се повишава, а нарушенията все повече се увеличават, защото КАТ не работи и не налага тези огромни санкции.

46

boby

преди 7 години

Скорости, гуми, сняг, ала-бала. На БГ шофьора, докато КАТ не започне да действа като в Австрия, нищо не може да му вкара акъл в главата. В Австрия колкото е ограничението - с толкова се движиш, няма шест-пет. Иначе глобите летят. Там в селото всеки кара с 50 и нито грам отгоре. На магистралата - 100. Ако ще и 1000 коня да му е колата, кара с толкова, иначе камерите са навсякъде и няма отърване. Обаче всичко е до контрол, а в БГ си имаме КАТ, дето освен да говори друго не прави.

fallback