Снимка: БГНЕС/EPA

Работниците в около 150 магазина на Starbucks в САЩ ще стачкуват заради спор относно политиката на веригата за прайд декорации в магазините й.

Профсъюзът Starbucks, представляващ организираните работници в магазините, твърди, че Starbucks е ограничил украсата, посветена на месеца на прайда в някои обекти, демонстрирайки "лицемерно отношение към работниците от LGBTQIA+". От Starbucks категорично отхвърлиха това твърдение.

Около 3500 служители "ще стачкуват през следващата седмица", съобщиха в Туитър Starbucks Workers United.

Ръководителите на магазините могат да украсяват магазините както желаят за Прайда и други месеци на културното наследство, стига тези украси да спазват указанията за безопасност, според компанията. Starbucks заяви, че не знае за нито един магазин, собственост на компанията, който да е забранил украсата за прайда.

Компанията също така изтъкна, че много магазини са споделили украсата си за прайда в социалните медии.

"Ние непоколебимо подкрепяме общността LGBTQIA+. Няма промяна в нито една политика по този въпрос и продължаваме да насърчаваме ръководителите на нашите магазини да празнуват заедно със своите общности, включително за месеца на прайда в САЩ през юни", заяви говорител на Starbucks и добави: "Дълбоко сме загрижени от невярната информация, която се разпространява".

Профсъюзът обаче отговори в Twitter, че "собствените реакции на компанията не са били последователни" въз основа на вътрешни документи и свидетелства на управители на магазини.

Starbucks дава автономия на местните ръководители да "намерят начини да празнуват". Тези лидери са същите, които издават много от забраните за прайда", каза той, посочвайки статия, според която украсата на прайда е била забранена в около 100 обекта в части от Оклахома, Арканзас и Мисури. Тези места се намират в някои от най-консервативните региони на дълбоко разделените по въпроса за хората с нетрадиционна сексуална ориентация в Съединени щати.

Обединените работници на Starbucks твърдят, че това е пример за поддаване на натиск от страна на Starbucks, както направи и Target, когато премести или премахна прайд артикулите от някои магазини. Прайдът се превърна в политическо огнище тази година, като десницата атакува компаниите за това, че празнуват приобщаващите празници.

Но дори и някои отделни мениджъри да са премахнали украсата на прайда, корпоративната компания Starbucks не е променила нито мърчандайзинга, нито други политики.

Базираната в Сиатъл компания има история на прогресивни политики за служителите, датираща от 1988 г., когато разширява пълните здравни обезщетения за партньори от един и същи пол. През 2013 г. тя добави здравно осигуряване за операция за смяна на пола, а две години по-късно позволи на служителите да се изразяват с име или прякор, който "съответства на тяхната полова идентичност или изразяване", гласи изявление на компанията./БГНЕС

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase