Снимка: Pixabay
fallback

Кампанията на МС срещу ценообразуването е насочена изцяло срещу веригите и то без конкретни доказателства. Това заяви Николай Вълканов, изпълнителен директор на Сдружение за модерна търговия пред БНТ.

Според него през цялото време се говори за анализ на пазара и цените, а никой не показва този анализ.

Целият държавен апарат е насочен срещу нас, категоричен е Вълканов.

"Всяка намеса на свободния пазар потенциално е взривоопасна, още повече, че в случая се настройва цялата държава срещу един сектор, който дава работа на над 80 000 души", каза той.

"Нападките, които се хвърлят върху нас, могат да бъдат установени от съответните контролни органи, а не от лица, които ги заявяват от публичното пространство", допълни Вълканов.

Той подозира, че по-скоро става въпрос за административен натиск и заяви, че за това дали има нелоялни търговски практики трябва да установят контролните органи.

Вълканов каза, че според статистиката цените на храните за 2022 г. са увеличени с 28% още при производителя. От сдружението призоваха цените да се проверяват по цялата верига - от производителя до щанда.

"Не можем да се фокусираме само върху цените в магазина. Цените в магазина в крайна сметка са функция на това какви са доставните цени от доставчика, без значение дали е български и чуждестранен, защото голяма част от стоките са вносни", каза той.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

55

парите

преди 1 година

с които пазаруваме във веригите ги изкарваме в българия а печалбите отиват в чужбина-това не е политика-няма да гласуваме-да ви избират германци,австриици и т,н,

54

Анонимен

преди 1 година

Ами ок - няма проблеми - да се провери тогава на каква цена изкупуват от производителите и с каква надценка продават - нищо чудно да е и 2000 %. Не мисля, че такъв анализ ще е от полза на веригите. Според мен просто се опитват да печелят време.

53

Анонимен

преди 1 година

Няма свободен пазар. Търговските вериги са си създали картелни организации като тази. Заедно вдигат цените и следят някой да не продава на пазарни, по-ниски цени. Лобистите от картелните организации защитават по-високите си спекулативни цени и лъжат, че това били пазарните цеени. Забранете всички картелни организации на бизнеса. Асоциация на горивата, Асоциаация на храната, Асоциация на заведенията, Асоциация на туризма. Всичкият бизнес е картел и съгласувана спекула.

fallback