fallback

Млечната напитка "Булгарис", съдържаща Lactobacillus bulgaricus - бактерията от българското кисело мляко - бе обявена в Корея за силно средство срещу новия коронавирус. На много места продуктът бил изкупен за часове, съобщи Дойче веле.

Председателят на голяма южнокорейска компания за производство на млечни продукти подаде оставка във вторник, след като полицията започна разследване на твърдението, че тяхна млечна напитка е ефективно средство в борбата срещу новия коронавирус.

Хонг Уон-сик, председател на компанията Namyang Dairy Product, поднесе и публично извинение, но това изобщо не успокои гневните потребители, пише агенция Ройтерс. Преди това на форум, организиран в средата на април от Корейският институт за биомедицински изследвания, бяха представени резултатите от проучване на напитката „Булгарис“.

Дълго време български учени работят над "Антибиотикум булгарикум", в чиято основа е щам, извлечен от киселото мляко. Предпоставките за успех са големи, но препаратът така и не оправдава надеждите. Защо?

"Ние сме първата фирма в страната, която установи, че ферментиралите млечни продукти ефективно предотвратяват не само инфлуенца, но и Ковид-19", обяви Парк Йон-су, ръководител на изследователския отдел на южнокорейската компания пред репортери.

По думите му, експериментите показали, че млякото "Bulgaris" обезврежда до 99,999% вируса H1N1 и до 77,8% от коронавируса. Тестовете обаче били проведени с клетъчни проби, взети от белодробна тъкан на маймуни, гласеше уточнението.

Съобщението доведе до ръст на продажбите на "Bulgaris". По информация на вестник "Korea Herald", на много места този продукт е свършил, а новината доведе до рязък скок на акциите на акциите на компанията-производител.

Междувременно южнокорейското Министерство на храните и лекарствата публикува изявление, в което се казва, че Namyang няма доказателства в подкрепа на твърдението си и обвини компанията за незаконно разпространение на подвеждаща информация.

Продуктът „Bulgaris“ съдържа бактериите лактобацилус булгарикус и лактобацилус ацидофилус в много по-голяма степен, отколкото някои други млечни продукти. Доказано пробиотичната млечнокисела бактерия (лактобацилус) се отразява благоприятно при вирусна инфекция и е много полезна за човешкото здраве.

Namyang Dairy пусна на пазара продукта "Bulgaris" през 1991 г. след успешна рекламна кампания за предимствата на киселото мляко, съдържащото Лактобацилус Булгарикус, чиято родина е България. Маркетинговата стратегия на южнокорейската компания тогава наложи представата за България като страна на дълголетници. Обяснението беше, че това се дължи именно на масовата консумация на кисело мляко.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

95

Анонимен

преди 2 години

"Тъnume" корейци си пият истинско кисело мляко , а ние , щот сме много умни и най вече ни мързи да си направим такова в къщи , нагъвами всякакви бokлyцu дело на знайни и незнайни бг-алхимици ! Това , че им пълним гушките е едно ,но по-гадното е , чи си съсипваме здравето ,а те да печелят !

94

ГЕРБ forever

преди 2 години

Баце знае тайната на киселото мляко и затова изплюсква всеки ден по една кофичка и затова е здрав като пън.Допълнитено към него добавя и няколко лъжици свинска мас, което оформя сегашният му закръглен вид. Така,че ако искате да сте здрави и без Ковид правете като него и не забравяйте свинската мас!

93

Рамбооо

преди 2 години

Eдин човечец беше предсказал!Помнете, че един ден чистото мляко ще го купувате от аптеките с рецепта.....

fallback