Снимка: Pixabay
fallback

Някой трябваше да поеме вината за последния разрушителен обрат в кризата с модела 737 Max на Boeing и този някой изглежда е ръководителят на подразделението за граждански самолети Кевин Макалистър, пише в коментар за Bloomberg Брук Съдърланд.

Oще по темата
Boeing обяви изненадващо във вторник вечерта – по-малко от 24 часа, преди да бъдат публикувани резултатите на компанията за третото тримесечие, че Макалистър е отстранен от поста си.

През 2016 г. той се присъедини към Boeing от General Electric, като пое ръководството на отговорния отдел за проблемите на модела Max, който беше приземен за 7 месеца след две фатални катастрофи. Макалистър ще бъде заменен на поста в Boeing от Стан Дийл, изпълнителният директор на Boeing Global Services.

Промените в ръководството на Boeing се случват на фона на репутационни проблеми за компанията след публикуваните миналата седмица съобщения, които сигнализират за нередности в контролната система на Max години, преди същият софтуер да бъде свързан с инцидентите.

Съобщенията повдигнаха съмнения, че ще бъде трудно за Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) да даде съгласието си за връщането на самолетите от този модел във въздуха преди края на тази година, въпреки че Boeing осъществи напредък при отстраняване на проблемите.

От Boeing дадоха обяснения, които обаче е малко вероятно да ограничат гнева на регулаторите, някои от които вече призоваха за отстраняването на главния изпълнителен директор Денис Мюленбург.

Миналия месец Boeing обяви, че започва организационни промени, като Бордът лиши Мюленбург от председателския пост на 11 октомври.Въпреки това обаче ясно се вижда липсата на ресурси и необходимата информация за правилната оценка на сложния дизайн на Max. Според доклада Boeing е упражнявала „неоправдан натиск“ върху служителите, имащи правомощия от FAA да одобряват промените.

Тази привидна неспособност да се гарантира пълната отчетност и прозрачност остава най-големият проблем на компанията. Докато Boeing не успее да промени това, ще е невъзможно за нея напълно да се дистанцира от тази криза.

Един циничен прочит на промените в ръководството показва, че Макалистър просто е по-лесно заменим от Мюленбург в конкретния момент, тъй като главният изпълнителен директор трябва да свидетелства пред Сената на 29 октомври, ден преди насрочената му поява пред Камарата на представителите на САЩ.Мюленберг вероятно е прекарал часове наред в подготовка за огъня, на който ще бъде подложен, а Boeing просто няма време да го замени с друг.

По отношение на съобщения, които са притеснили регулаторите, от Boeing посочиха, че описанието на системата за стабилизиране при полет MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) като „възмутителна“ е било относно грешка в тестващия полета симулатор.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

13

Анонимен

преди 4 години

И отделно самата система е недомислена. При изтребителите се ползват много софтуерни решения, които компенсират хардуерни недостатъци, но при изтребителите пилотът винаги може да катапултира при проблем. От Боинг са се опитали да приложат военна система при цивилни пилоти без изобщо да отчетат, че техните пилотски качества са различни и че като им замигат всички лампички в кабината, може да не се сетят веднага, че проблемът е МКАС. А като се сетят е вече късно. Абе много скапана история.

12

Анонимен

преди 4 години

Всъщност едно време са падали много повече самолети. Реално сега жертвите са много по-малко и това се дължи именно на компютъризацията и на стандартизацията на протоколите за определени ситуации. Проблемът с Боинг е, че за да сертифицират Макс, са излъгали много жестоко и пилотите не са били подготвени за такава ситуация. Отделно самата система в някакъв момент получава повече контрол и това отново не се съобщава на пилотите. Отделно вероятно има и калпава партида за не-САЩ и ЕС.

11

Анонимен

преди 4 години

Едновремешните самолети не падаха като круши щото нямаха компютри. Имаше пилоти вместо компютри и всичко беше ок. Компа трябва да работи само когато се включи авто пилота да подържа височината курса и скороста. Когато се изключи авто пилота управлението изцяло трябва да се поеме от капитана а не самолета да си прави каквото му скимне. Неможе самолета да управлява капитана.

fallback