Работната пчеличка на небесата, хитът на Boeing, дълго време имаше много положителни парафрази за Boeing 737 на американския производител на самолети. Общо повече от 15 000 поръчки за серията, повече от всяка друга, са част от историята на големия успех.
Но този успех е под въпрос след двете катастрофи на модифицираната версия Max. Сега Boeing може да се страхува за своя Happy End. Защото всички подобрения на ефективността и всички модернизации не можеха да скрият, че основната концепция на 737 е на повече от 50 години.
Вместо да разработи нещо съвсем ново за сегмента с най-голям обем на продажбите - самолетите за малък и среден обсег, компанията реши отново да преработи съществуващи модели. Това е по-евтино, новите разработки биха стрували десетки милиарди. Времето също притиска, след като Airbus представи своя A320neo - горивоефективен модел. А с новите технологии старите самолети наистина биха могли да се подобрят.
Въпреки това повишаването на ефективността има обратната страна. И въпреки че причините за инцидентите все още не са установени, то едно е безспорно: въздухоплавателните средства стават все по-сложни. Но каква полза от съвременната технология, ако тя не може да бъде контролирана от хората?
Целия анализ четете в сайта на Bloomberg TV Bulgaria
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
27
Стюард
преди 5 годиниБоинга 8 МАКС си лети добре но Путин го е хакнал с вирус и сега не лети добре.
26
Факт
преди 5 годиниДо ZohanЩом може дрон да се контролира от другия край на света,значи може и друг самолет!Опасен е обаче не толкова контролът на полета,а тоя на оръжията!!!
25
Zohan
преди 5 годиниДо ФактНа f16 надали е възможно да се управлява полета, но със сигурност е възможно да се забрани полет и да се следи и блокира