До ZohanЩом може дрон да се контролира от другия край на света,значи може и друг самолет!Опасен е обаче не толкова контролът на полета,а тоя на оръжията!!!
До ФактНа f16 надали е възможно да се управлява полета, но със сигурност е възможно да се забрани полет и да се следи и блокира
Аз се возя само на ТУ-144 или ТУ-154 защото са луксозни самолети, супер аналогови без аналог в света. На империалистически самолети крака ми не стъпва.
Аеродинамиката и механиката няма как да се променят колкото и години да минат,променят се само материалите и управлението.С материалите нещата са що годе ясни,обаче управлението...Практиката доказва,че невъзможността да бъде поето директно управлението от пилотите е проблем.Дали е нарочно създаден-не се знае,но е възможно-опцията да може да се контролира самолета отвън е доста примамлива!Нищо чудно и с "нашите" Ф-16 да е така-контрол директно от САЩ!
А бе как върви ваща далавера с ф 16 , вярно ли е че почвали (2020) строеж на завода за произворството им ?
Ами като блокираш или там как беше хакваш тецове и тем подобни би трябвало да очакваш че и тебе ще те хакнат.
До ето товаЧиляк, конструкцията на ф-16 70 е подсилена и само по външен вид прилича на стария. Съответно и електрониката е нова. Папагалски се повтаря едно и също.
Аз си мисля следното .Или уиндулса е забил на някой от многото компютри в тва нещо . Или някой от компонентите от композити се е скапал . Карбоновите нишки ги правят със модерни смоли термореактивни . Пекат се при ниски температури и след това температурата не може да ги разтопи ,но много бързо ги състарява .Прави впечатление че и двете държави където станаха инцидентите са доста горещи .Индонезия и Етиопия .Температурата може да повлияе и на компютрите .И на всяка електронна част ;)
Първо, никой все още не знае каква е причината. Всичко до сега са само спекулации и медийно раздухване.Второ, щом тази концепция работи над 50 години, значи е ефективна, доказана във времето. Проблемът е само с новата модификация. Тази MCAS система се включва само при строго определени условия и лесно може да се изключи. Оставете специалистите да си свършат работата.
До 1Модернизацията на Ефките е в боекоплектовката и във вкарване на подобрена авионика бе му рзелаж.Там няма с.копени двигатели и повече товар.Кво да ти обяснявам.За тези 737 се прокрадва мнение че Боинг са набутали някакъв софтуер за елиминиране на пилотите при дадени обстоятелства.Опитали са се да избегнат грешките от 11.9Не знам дали е вярно но ако е така са сложили хората на курбан
"....за нашия бъдещ Ф16 важи същото нещо, стара каруца с много електроника...."==================6+
Тия оптимизации дето ги правят са опасни и при това не е само при самолетите . Новите работи като цяло са по нетрайни .Според мен с времето и по бързото стареене на новите материали евтиното ще излезе по скъпо . Тоест ще има още проблеми заради бързото стареене на някой нови материали .И на края пак ще предпочитат малко повече да харчи или струва,ама да е по сигурно ;)
Без всякакво съмнение е огромен гаф за Боинг. И без всякакво съмнение Боинг ще го преодолее. Няма по-добър "кон" от 737.
За да е ефективна една машина първото което трябва да се запази й най важното, сигурностаи при експлоатация. Може да се модифицира може да се олекотява но най важните детайли като управлението и сигурноста на двигателите трябва да се ползват от издържали изпитание във времето технологии. Управлението в днешните машини е поверено на Автопилот. Това добре, но когато този автопилот започне да прави грешки трябва да има възможност пилотите да поемат управлението и да приземят самолета безавариино.
пич не е проблема кой го е конструирал, хората са ти го написали, стара концепция на 50 години. Къде видя някой да упреква конструктурите. Хайде стига тарикатлъци, както ти изнася.
Статията е пълна с неточности.Сегашните пилоти разчитат на електрониката,при отказ уменията им са нулеви.А и самата концепция на Боинг за възтановяване при загуба на подемна сила е доста противоречива.
Ф-16 е проектиран от Дженерали Дайнамикс и не знам защо го произвежда Локхийд Мартин, а Боинг си е на Боинг
Boeing: Когато евтиното излезе скъпо