Снимка: Reuters, архив
fallback

От дебюта си през 2017 година Boeing 737 МАХ, последният масов пътнически самолет на компанията, се справяше доста успешно с безопасното транспортиране на хора от точка А до точка Б.

Но след вчерашната катастрофа на Ethiopian Airlines, в която именно Boeing 737 се разби 8 минути след излитането си, сигурността на самолета започва да става доста съмнителна. Това е втората катастрофа с Boeing 737 само за пет месеца, отбелязват експерти в сигурността на въздушния трафик.

Oще по темата

Доста е рано да се правят заключения, но има доста прилики между вчерашната катастрофа със самолета на Етиопските авиолинии и трагедията, която сподетя полет 610 на Lion Air. На 29 октомври миналата година Boeing 737 се разби в морето край Индонезия, минути след излитането си. Всички 189 души на борда загинаха.

Приликите между двете катастрофи са много.

И двете летателни средства бяха точно Boeing 737 МАХ 8s.

В семейството на Boeing 737 има 4 различни версии - MAX 7, MAX 8, MAX 9 и MAX 10, по ред на големината си. От компанията са доставили най-много самолети Boeing 737 МАХ 8.

От 31 януари насам от компанията имат потвърдени поръчки за над 5000 самолета МАХ. Доставени са 350, а два от тях вече се разбиха.

И двете катастрофи станаха минути след излитането.

Полет 610 на Lion Air се разби 13 минути след излитането. За полет 302 на Етиопските авиолинии фаталната минута беше 8-та. Трябва да се отбележи, че излитането и кацането са най-рисковите при всеки полет и тогава се случват повечето инциденти.

Пилотите не са успели да постигнат стабилно издигане.

Все още няма изчерпателни доклади за нито една от двете катастрофи, но от предварителните дани става ясно, че излитането и на двата самолета не е било плавно.

И двата полети са били първите за деня.

Малко вероятно е това да е причината и за двете катастрофи, но е интересен факт, че и двата инцидента са се случили при първия за денят полет за самолета.

Времето... не е фактор.

Атмосферните условия изглежда не са фактор за инцидентите на Lion Air и Етиопските авиолинии. И в двата случая самолетите са излетели при ясно време и добра видимост.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

88

Анонимен

преди 5 години

И докато американците анализираха защо се повреди левият двигател, руснаците анализираха защо не се повреди десният!

87

Анонимен

преди 5 години

Катастрофата няма нищо общо с обшивката на самолета!Най-вероятно причината е техническа - проблеми с електрониката или двигателите!През 2014г. Боинг 787 например, имаше сериозни проблеми с литиево - йоните акомулатори.На два от самолетите беше възникнал пожар, но всичко се размина без жертви

86

Боби

преди 5 години

До Анонимен"Просия отдавна не произвежда фрези или ако прозвежда, те са годни само за Ростсельмаш."ХАЙДЕ ПОРЕДНИЯ ОПОРНО ТОЧКОВ ЛОЗУНГОВСлед Грузинския конфликт 2008 година бяха наложени на РФ(независимо че Грузия започна конфликта) санкции - да не се продава машинария за военното и/или двойно предназначение - в това влизат всякакви модерни стругове.Първото импортозаместване което рашките направиха беше да пуснат завод за заводи или за въпросните 3Д стругове с достатъчна точност 2010 работи

fallback