Снимка: YouTube

Трима души - точно толкова се оплакват във Великобритания от новата реклама на Volkswagen. Според тях тя показвала "опасни стериотипи" относно мъжете и жените.

Видеата на Volkswagen, представящи електрическия си Golf и сиренето Philadelphia бяха първите две, които паднаха жертва на новия закон в Обединеното кралство, който забранява разпространяването на реклами, които включват в себе си "стериотипи относно половете", които могат да бъдат "опасни или обиждащи".

"Скандалната" реклама на Volkswagen покзва спяща жена и мъж в палтка на планинси връх, двама мъже астронавти в космоса, параолимпиец, който прави скок, мъж, който кара електрически Golf и... жена, която стои на пейка и чете книга, а до нея има бебешка количка.

Идеята на рекламата е ясна - електрическият Golf е толкова тих, че не прекъсва нито съня на бебето, нито разсейва майката от четенето. Но според критиците й, тя подкрепя стериотипа, че мъжете са по авантюристично настроени, а жените задължително трябва да влязат в ролята на грижовни майки.

От Volkswagen, разбира се, бяха леко озадачени и заявиха, че рекламата им не искала да покаже, че само жените трябва да се грижат за децата, а факта, че героинята във видеото била спокойна и четяла, разбивал стериотипа за неспокойните и изморени родители, които често са показвани в рекламите.

Със 128 удара под кръста се оказа клип на сиренето Philadelphia. Той показва двама бащи, които се грижат за децата си, но единият оставя бебето на движеща се лента с храна. Според критиците на тази реклама, това потвърждавало стериотипа, че мъжете не били способни да се грижат за деца, без да ги поставят под риск. Естествено, и от компанията Mondelez, чиито продукт е Philadelphia, бяха стъписани от реакцията.

Компанията имала намерение да разчупи стериотипа, че само майките се грижат за децата, като покажат вместо това двама мъже, които се забавляват. Но очевидно са стъпили накриво. Според Mondelez няма печеливша ситуация, тъй като същата щеше да е реакцията, ако бяха избрали две нови майки.

Според някои експерти, новите правила са прекалено крайни, тъй като забраняват излъчването дори и на безобидни реклами.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase