Снимка: sxc.hu

Отношенията между вас и вашите клиенти могат да бъдат също толкова деликатни, както любовните. Също като във връзка, вие трябва да внимавате как се отнасяте и как говорите, за да не засегнете другата страна. Коледният подарък също е много важен и не трябва да си позволявате пропуски!

Всъщност идеята на коледните подаръци за клиентите е вие да покажете уважение, а те да отговорят с искрена благодарност. По тази причина не бива да си позволявате да ги разочаровате с някой посредствен предмет. Вижте кои са най-лошите коледни подаръци за клиенти, които най-добре никога не подарявайте:

1. Бутилка вино с вашето лого на етикета. Тази идея не е особено креативна, особено ако е честа практика. На никой човек няма да му бъде приятно да събира едни и същи или подобни бутилки вино, които дори нямат нужните вкусови качества (повечето фирми не биха инвестирали в по-скъпо и хубаво вино).

2. Химикалки, тефтери и календари с логото на вашата фирма. Това не са подаръци – те са нещо задължително и имат функцията на промоционални инструменти за вашия бизнес. Всъщност добре е да раздадете подобни предмети както на своите колеги, така и на клиентите си, но не като подарък. Това, че нещо се дава безплатно, не го прави подарък.

3. „Специална празнична оферта“. Например: „Всички лоялни клиенти на нашата фирма получават 20% отстъпка при покупки над X лева (няколкостотин лева). Какъв подарък е това? Човек трябва да даде определена сума, в повечето случаи голяма, и чак тогава да получи отстъпка? Подобна политика определено не е подходяща за коледен подарък.

4. Лотариен билет. Това е меко казано странен подарък. От него клиентът ще се почувства сякаш буквално сте му казали „Нямам време/ресурси/желание за истински подарък, затова ето нещо, с което ще замажа положението“. В крайна сметка, който иска да опитва късмета си, сам може да се снабди с лотариен билет.

Още по темата можете да прочетете в сайта на Tialoto.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase