—нимка: Bulgaria ON AIR

—лед окончателните резултати от изборите 2 в 1 вече е €сно, че в 50-ти€ парламент ще вл€зат седем партии. √олеми€т победител, ако може така да се нарече, е √≈–Ѕ-—ƒ—, а изненадата на вечерта - парти€ “¬еличие”. 24 часа след изборите нови€т трус дойде с оставката на лидера на “ƒа, Ѕългари€” ’ристо »ванов. “ой каза, че н€ма да е депутат в предсто€щото Ќародно събрание.
 
"≈дна оставка не може да бъде символична, защото така или иначе това ще има последици за облика на "ƒа, Ѕългари€". “€ беше създадена като парти€, ко€то има една основна задача - да прави съдебна реформа. Ћицето на тази иде€ за реформа беше ’ристо »ванов. “ази оставка ще има преки последици за парти€та в негативен план, защото при вс€ка една лидерска парти€, каквато "ƒа, Ѕългари€" също е, винаги се отраз€ват едни такива оставки", за€ви политологът доц. ћилен Ћюбенов в студиото на "Ѕългари€ сутрин".

Ћюбенов е на мнение, че победата на √≈–Ѕ определено не е “гол€ма”. “е имат с 13 хил€ди гласа по-малко в сравнение с последните парламентарни избори. “ова като ц€ло е нисък резултат за парти€та.

ѕо думите на експерта ’ристо »ванов с оставката си плати цената на партньорството си с ѕѕ.

“ќще преди местните избори имаше твърде много гласове вътре в "ƒа, Ѕългари€" и в "ƒемократи за силна Ѕългари€", които пледираха да се раздел€т с ѕѕ, да не продължават да нос€т негативите на това, което се случваше в новата формаци€, но изборът беше на ’ристо »ванов. “ой го отсто€ до кра€ и вчера като човек с чест пое ц€лата отговорност за това, че насто€ваше това партньорство да продължи", коментира PR експертът ѕепи ƒимитрова за Bulgaria ON AIR.

—поред доц. Ћюбенов ниските резултати на ѕѕ са вследствие на месеците, в които те са управл€вали с √≈–Ѕ в т. нар. “сглобка”.

“Ѕ€ха извършени и много други политически и комуникационни грешки, не само през тези 9 месеца на управление, но и по време на кампани€та", подчерта политологът.

 омуникаци€та е основната грешка на ѕѕ, категорина е ƒимитрова. "Ќе може да имаш една слаба кампани€, в ко€то единственото ти послание е да споменаваш имената на конкурентите си. ¬ маркетинга има базово правило. јко аз имам 60 секунди рекламно време, безумно е да употреб€ 30-50% да споменавам брандовете на конкурентите", категорична бе т€.
 

“ова се случи Dnes, за важното през ден€ ни последвайте и в Google News Showcase