Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Настоящата предизборна кампания е в пъти по-постна от предишната, коментира пиар специалистът от Центъра за кризисни комуникации доц. Александър Христов пред БНР.

Още по темата

Сред причините за вялата кампания той открои липсата на средства заради струпването на избори тази година и разположението на силите и „принудеността на едни партии да отбиват атаки“.

Основната част от кампанията, чисто метафорично, я прави служебното правителство, смята Александър Христов.
„Служебното правителство с действията си подготви, разпредели нещата така, че едни политически сили да се асоциират с неговите действия и по този начин посланията им да вървят по-добре, а други политически сили да се опитват да ги оборват – къде добре, къде яростно, къде нервно, къде трудно“, посочи той.

Служебният кабинет като че ли постави рамката, в която политическите сили провеждат кампаниите си, изтъкна доц. Христов.

Според него директният канал за комуникация с хората, който сега е в ход, е бил „кастриран“ по време на предишната кампания заради ограниченията и опасенията на хората.

Към момента акциите срещу купуването на гласове и действията на служебното правителство придават допълнителен привкус на кампанията – „бой по бившите“, смята Александър Христов.

„На финалната права сме, а на финалната права често се случват обрати“, посочи той.

„Кампаниите в България до голяма степен са насочени към миналото, не толкова към бъдещето. Бъдещето в умовете на българина е абстрактно и по-трудно се възприема“, заяви още Христов.

Не виждаме умора сред избирателите или деполитизация на обществото, категоричен е той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase