Снимка: БГНЕС
fallback

От "Европейски център за транспортни политики" (ЕЦТП) представиха доклад за причините за катастрофата с кола на НСО, в която се вози съпредседателят на ПП-ДБ Кирил Петков. Инцидентът стана в Аксаково и взе жертва.

Важно е да се отбележи, че настоящия доклад не представлява автотехническа експертиза.

Заключение на ЕЦТП:

Изводите, изведени от експертите на сдружението, са резултат от изследването на различни фактори, сред които поведението на двамата водачи, състоянието на пътната инфраструктура, метеорологични условия в момента на катастрофата и други.

Липсата на видимост, съчетана с превишена скорост значително над позволената и в пъти над безопасната са довели до настъпването на трагичния инцидент на 16.05.2024 г. на входа на град Аксаково.

Този пътен инцидент е бил предотвратим и в голяма степен се дължи на човешка грешка. Лоша преценка на водача на VW “Touareg”, идващ по основното направление на път II-29, който е допуснал при ограничена видимост скорост над допустимата са вероятно основната причина за настъпването на инцидента.

Водачът на Аудито излизащ от ул. „Добруджа“, вероятно вече е бил навлязъл в кръстовището, без да има възможност да види идващия с висока скорост VW “Touareg”, когато е бил фатално връхлетян.

Независимо от това, че се е намирал на път без предимство по всяка вероятност при навлизането си той не е виждал, че към него със скорост значително над максимално разрешената го приближава друг автомобил.

Липсата на адекватна поддръжка от страна на стопанина на пътя и донякъде липсата на ограничение на скоростта, неправилната оценка на ситуацията поради липса на видимост от страна на водача на идващ от улица „Добруджа“, допускането на превишаване на скоростта от страна на водача на VW “Touareg” са съчетанието от фатални причини, които са довели до настъпването на този нещастен инцидент.

На базата на направените изводи от страна на нашите експерти, считаме, че вината за инцидента трябва да се разглежда от всички възможни страни. Не бива вината да се прехвърля изцяло на най-удобния виновен, а именно починалия при инцидента водач. Вероятно той ще бъде удобният виновен, но това няма да предотврати бъдещи подобни инциденти.

Превишаването на скоростта от страна на НСО без за това да има обективна причина, представлява нарушаване на закона за движението по пътищата. Използването на специалния режим на движение извън правилата установени в Закона показва тоталното незачитане на правото и правилата в Република България.

Цената за поредицата от грешки и най-вече цената за бързането на автомобила на НСО е един човешки живот.

Сдружение с нестопанска цел в обществена полза "Европейски център за транспортни политики" е независима неправителствена организация, която от свое име и за своя сметка, или по нечие възлагане, осъществява независими проверки и инспекции по проблеми свързани с транспорта, пътната безопасност, транспортните политики и състоянието на транспортната инфраструктура.

В Сдружението членуват предимно експерти, което обуславя и експертния характер на организацията.

Експерти, изготвили доклада:

1. Диана Русинова
2. Инж. Димитър Кирилов
3. Ивайло Желязков
4. Инж. Ангел Попов

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

114

Дочо

преди 1 седмица

До КИРЧОЕй цАрвул, Ти на Очилище не си ли ходил? И ако си ходил, защо не си си Очил уроците? СъОчастник е ***!

113

КИРЧО

преди 2 седмици

КИРЧО Е СЪОЧАСТНИК В УБИЙСТВОТО И НЕ ЕДОКЛАДВАЛ НА 112 ЗА ПРЕВИШЕНАТА СКОРОСТ

112

Обективен

преди 2 седмици

Като гледам заключението на ЕЦТП , си мисля ,трябвало ли е загиналия водач да звънне на 112 и да пита идва ли отляво кола на НСО с голяма скорост ? Защото каквито и просtотии да се пишат ,загиналия водач не е могъл да стартира включване в главния път от място със скорост 80-90 км/ч. нито да стои и да чака там час-два ,за да може кортежа на Киро да профучи със 140 км/ч. и тогава да тръгне.

fallback