Вторият пилот на злополучния самолет, който се разби в Непал в неделя, също е губил близък в самолетна катастрофа преди 16 години.

Оказва се, че съпругът на Анджу Кхативада, която бе втори пилот на полет 691 на Yeti Airlines, който се разби в Непал и уби всички на борда, също е бил помощник-пилот на полет на Yeti Airlines. Дипак Похрел загива след като самолетът му се разбива през 2006 година. 

Разстроена от загубата си, сама с малкото им дете, скръбта на Анджу се превърна в нейна мотивираща сила. Така тя започва да преследва своята кариера в авиацията.

Още по темата
"Тя беше решителна жена, която отстояваше мечтите си и изпълни мечтите на съпруга си", казва Сантош Шарма, нейна бризка. .

Дипак беше в пилотската кабина на самолет Twin Otter, който превозвал ориз и храна до западния град Джумла, когато машината паднала и избухнала в пламъци през юни 2006 г., убивайки всичките девет души на борда.

Четири години по-късно Анджу е на път да стане пилот, преодолявайки много препятствия, за да тренира в САЩ. След като се квалифицира, тя се присъединява към Yeti Airlines.

Анджу беше една от шестте жени, наети от авиокомпанията като пилоти
. Тя е прекарала близо 6400 часа във въздуха.

"Тя беше пълноправен капитан на авиокомпанията, която беше извършвала самостоятелни полети", казва Сударшан Бартаула от Yeti Airlines. "Тя беше смела жена."

По-късно Анджу се омъжва повторно и има второ дете, докато продължава да гради кариерата си. Приятели и семейство казват, че тя обожавала работата си и било удоволствие да бъде наоколо. Това, че и двамата с първия й съпруг умират по този начин, е трагедия в трагедията.

На мястото на катастрофата в Покхара части от самолета, на който Анджу бе втори пилот, лежат разпръснати по бреговете на река Сети, като очукани парчета от счупена играчка. Малка част от самолета лежи върху дефилето, прозорците непокътнати и зеленото и жълтото на Yeti Airlines все още се виждат.

Трагедията от тази седмица отново разпали разговора за безопасността на авиокомпаниите в хималайската нация, в която през последните десетилетия стотици загинаха при въздушни произшествия.

През годините редица фактори са били обвинявани за лошите данни за безопасността на авиокомпаниите в Непал. Планинският терен и често непредсказуемото време могат да бъдат трудни за навигация и често се цитират като причини. Но други посочват остарелите самолети, слабите разпоредби и лошия надзор като също толкова важни фактори.

Все още не е ясно каква е причината за катастрофата в неделя.

Пред болницата в Покхара семействата на жертвите чакат телата на техните роднини да бъдат освободени след приключване на аутопсиите им, съобщават от BBC.

В лютия студен януарски въздух Бхимсен Бан казва, че се надява да може скоро да отведе приятелката си Нира обратно в нейното село, за да могат да бъдат извършени последните ритуали преди да бъде погребана.

21-годишната Нира Шантиал била певица, която често летяла с Yeti Airlines. Нискотарифното въздушно пътуване се превърна в достъпен и популярен начин за средната класа на страната да прекоси планинската нация.

Нира, която се преместила да живее Катманду, идвала за участие на музикален фестивал в Покхара.

"Тя беше много талантлива артистка и пееше народни песни. Често пееше спонтанно", споделя Бхимсен със зачервени от плач очи. "Нямам думи да опиша загубата."

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase