Снимка: архив, Булфото

Столичният бул. „Витоша“ е следващата стъпка в експанзията на големите търговски вериги, прогнозира консултантската фирма за имоти Forton, стратегически партньор в България и Македония на глобалната компания Cushman & Wakefield.

Според специално проучване за бул. „Витоша“ - водещата търговска улица на София, причините са отсъствието на редица компании от основната търговска улица и очакваното затихване на строителството на молове.

През септември беше открит търговският център Мега Мол в столичния квартал „Люлин“, а през ноември се очаква да отвори врати и Sofia Ring Mall на Околовръстното шосе, до магазина на IKEA. През следващата година се очаква откриването на Plaza West също в „Люлин“, с което приключва новата вълна молове.

Предвид отварянето само на един мол в София през 2015 г. търговците ще трябва отново да разгледат възможностите да се позиционират на места с постоянен поток потребители и по-ниска конкуренция“, коментира Михаела Лашова, изпълнителен директор на Forton.

Търговията на дребно в центъра на София ще има все по-корпоративен облик, доминиран от водещите световни марки – така както е в повечето европейски страни“, допълва тя.

Големи и малки на „Витошка“

В момента организираната търговия – големи национални и местни вериги – е равнопоставена на самостоятелните концепции на булеварда, сочи проучването. Малките и средни независими марки заемат 46% от общия брой магазини срещу 44% за български и международни брандове. По размер обаче големите вериги имат превъзходство с 54% от площта на търговските помещения срещу 35% за самостоятелните магазини и 5% за корпоративни наематели като банкови и телеком офиси, посочва се в доклада на консултантската компания.

Картината ще се промени в полза на големите играчи – така както стана в сегмента на търговските центрове“, прогнозира Росен Генев, мениджър „Търговски площи“ във Forton.„В периода 2006-2008 г. бяха въведени и изпробвани множество нови марки и концепции, като местните независими играчи бяха водещи. След 2008 г. обаче профилът на водещите търговски центрове е определен от имена като Zara, H&M, LC Waikiki, Reserved, NewYorker, Humanic, Deichmann и др. От тях единствено първите две марки са представени на основната търговска улица“, допълва той.

През последната година на пазара продължиха да навлизат нови търговски компании като испанските Cortefiel и Mango. Те уплътняват конкуренцията в търговските центрове, което на свой ред прави търговската улица по-привлекателна за бизнес, смятат експертите

Още за пазара на търговски площи четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase