В Полша при неизяснени обстоятелства е умрял един от ключовите свидетели по делото за катастрофата на полския правителствен самолет "Ту-154" край Смоленск, предаде ИТАР-ТАСС.
Говорителят на окръжната прокуратура във Варшава Дариуш Слепокура съобщи, че 42-годишният бординженер на полски самолет "Як-40" Ремигиуш Мус е бил намерен обесен в мазето на дома, където живеел със семейството си. По предварителни данни на следствието Мус се е самоубил.
Тялото на Мус било намерено от съпругата му в събота вечерта. Тя повикала "Бърза помощ", която констатирала смъртта.
Самолетът на Мус кацнал на летището в Смоленск около час преди да катастрофира полският правителствен "Ту-154".
В деня на трагедията Мус се е намирал в кабината на вече приземилия се самолет Як-40 и по бордовата радиостанция слушал разговора на екипажа на Ту-154 и диспечера.
В своите показания по време на следствието Мус заявил, че дежурният диспечер на летището в Смоленск разрешил на правителствения самолет "да се снижи до височина 50 м за вземане на решение за кацане" въпреки гъстата мъгла. Според официалната версия диспечерът не е разрешавал на самолета да се снижава под 100 метра.
Мус е твърдял също така, че секунди преди Ту-154 да се разбие, той чул два взрива, пише Би Би Си.
Пак според показанията на Мус диспечерите на летището в Смоленск разрешили на "Як-40" да се снижи до височина 50 м.
Според Антони Марчевич, председател на полската парламентарна комисия за разследване на авиокатастрофата край Смоленск, Мус бил един от двамата ключови свидетели по делото. Вторият е пилотът на "Як-40" Артур Вотшил, който според Марчевич сега трябва да бъде поставен под охрана.
Полският самолет Те-154 се разби на 10 април 2010 г. край Смоленск при захождане за кацане. Загинаха 96 души – осемте членове на екипажа и 88 пътници, сред които президентът Лех Качински, съпругата му и няколко полски министри.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
32
от 38 до 41
преди 11 годинидо 41В няколко руски авиосайтове се споменаваше, че такава система на летището в Смоленск не е имало, но не уточняват дали изобщо не е имало или просто не е била включена. Просто искам да уточня,че това е по тяхна - руска информация. То е ясно на запознатите що годе как работи ILS и какво е глисада, нали? ;-)
31
малко фатки
преди 11 годиниДо малко факти : такава система има, портативна, и се носи на това РЕЗЕРВНО ВОЕННО ЛЕТИЩЕ, когато някой големец си мръдне трътката и каже, че смята да кацне там НАВРЕМЕ. Което полякът не е направил.
30
Анонимен
преди 11 годиниСигурно са направили на Качински майнд контрол като Юри от Ред Алерт играта и за тва е казвал така ( ръководя се по пентагонската логика) ...