Снимка: Pixabay
fallback

Водещи психолози установиха, че ограничаването на времето на децата пред мониторите на електронни устройства до три часа седмично може да подобри значително психичното им здраве, съобщи "Медикъл експрес".

Учените от Великобритания и Дания са провели клинично изследване с 89 семейства на случаен принцип. От предишни изследвания е известно, че когато децата прекарват часове пред монитори, независимо дали гледат филми или видеоклипове, участват в социални мрежи или играят видеоигри, обикновено се появяват проблеми с психичното здраве - антисоциално поведение и трудности при справянето с емоциите. Това може да е проблематично, когато стане ендемично.

Малчуганите в Дания, които прекарват средно 7-8 часа в използване на личните си електронни устройства всеки ден,   не правят почти нищо, освен да ходят на училище и да играят на телефоните, лаптопите или компютрите си.

Така учените стигнали до извода да направят ново проучване и да проверят дали ограничаването на такива дейности би подобрило психичното здраве и евентуално колко бързо може да се случи това. За целта специалистите са провели клинично изпитание с участието на 89 семейства от 10 града в Дания с общо 181 деца.

Изследването включвало тестване на всички деца с помощта на специален въпросник, за да бъдат оценени  техните социални умения, общо поведение, емоционална стабилност и цялостно психично здраве.

След това децата от 45 от семействата е трябвало да ограничат използването на електронни устройства само до три часа седмично в продължение на две седмици. В домовете на участниците са били инсталирани видеомонитори, за да се гарантира спазването на изискванията.

След това всички деца са попълнили отново същия въпросник, за да се види дали има някакви разлики.
Резултатите показват значителни подобрения в социалните умения на малчуганите, включително намаляване на поведенческите проблеми и справянето с емоционални проблеми. / БТА
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

8

Анонимен

преди 1 месец

Аз обичах и обичам да гледам много телевизия и освен филми и музикални канали за развлечение съм гледала и много научнопопулярни предавания на всякакви тематики. Много е важно, какво е съдържанието, което получаваш. Ако обичаш по цял ден на ти върви "телевизията на Димитровградския инженер" и нищо друго, това вече е дегенеративно. същото е и с интернет съдържанието. Разбира се на децата трябва да им се ограничава времето на ползване, иначе откачат.

7

АзъКанъАзъ7112136860

преди 1 месец

Благодаря на покойната си майка,че ме възпита да чета,до там,че си вкарвах нощната лампа под завивката и четях до непозволените за четене часове. В ония години моето семейство нямаше пари,защото заплатите бяха ниски,но всеки месец майка ми даваше по някой лев за книги ,които продаваха най-напред в Комитета за Култура на "Стамболийски". Четенето трябва да бъде съчетано с компютрите, за да има равновесие в развитието на критическият аналитичен апарат в тиквите ни.

6

АзъКанъАзъ7112136860

преди 1 месец

Зависи за какво използуват екрана. Ако развиват усет към научна дейност ,а не пропадане в клопката на игрички не е лошо да пребиват пред екрана. Такова е времето. От друга страна,тези деца нямат кътче,в което да са необезпокоявани. Както казва големият сефарадски поет Joaquin Sabina "Ya no quedan islas para naufragar"(Не останаха острови за корабокрушение ) . И наистина,където и да застанем,все някой ни съди с присъствието си. Децата имат нужда от островчета за своите корабокрушения .

fallback