Снимка: istock

Закуската е най-важното хранене за деня. Тя трябва да е богата на ценни хранителни вещества, макро и микроелементи, с които организмът ви да разполага през целия ден и които да му помогнат да извърши всички важни функции.

Ако на закуска ви се яде нещо сладко обаче, това може да я направи не толкова здравословна, въпреки че сте я заредили с полезни протеини, мазнини, въглехидрати. Ако към цялото многообразие от здравословни продукти добавите захари, сиропи, конфитюри, шоколад и още други десертни добавки, закуската ви ще изгуби здравословния си характер.

Как да приготвите закуската си така, че да притъпите желанието за нещо сладко в нея?

Напълнете я с изобилие от фибри

Колкото повече фибри добавяте към закуската си, толкова по-сити ще останете през целия ден. Фибрите потискат глада за сладко и удължават усещането за ситост. В допълнение те подобряват храносмилането, намаляват риска от диабет тип 2, понижават холестерола.

Придържайте се към график за хранене

За да поддържате нивата на инсулина и кръвната захар в тялото е важно да се храните на малки порции през няколко часа. Така ще се предпазите от огладняване, още повече от рязко огладняване, което настъпва заради спадане на кръвната захар. Когато нивата на кръвната захар спаднат рязко, това автоматично ви кара да посегнете към нещо сладко, за да утолите този глад.

Повече по темата може да прочетете в Az-jenata.bg

Коментари Напиши коментар

4

Анонимен

преди 1 година

5-ти трик - отивате на профилактичен преглед.

3

Кире

преди 1 година

Сладкото че го спрем ама рикията нема начин !

2

Анонимен

преди 1 година

Въпрос на навици. От няколко години не съм докосвал нищо с захар. Даже кафе и чай пия с нула захар. Първите няколко седмици е трудно, после въобще не ти прави впечатление. Същото е и с пържените неща. И тестените изделия. Вече не знам как съм бухал по един хляб на ден с пържени кюфтета и съм се наливал с безалкохолно с захар звучи ми адски глупаво. Но съм го имал като навик.