Според ново проучване феновете на социалните мрежи имат по-високи нива на самочувствие, но по-ниски нива на самоконтрол. Това означава, че са по-склонни да консумират сладкиши и други калорични храни, особено след комуникация с близки, обясняват изследователите.
Екип от Колумбийския университет и Университета в Питсбърг определя именно този фактор като стимулиращ напълняването, а не толкова заседяването през компютъра.
Учените проследяват поведението на потребители на Facebook, за да установят какво е поведението им, след като приключат със сърфирането в интернет.
Става ясно, че използването на онлайн социални мрежи има положителен ефект за повишаване на самочувствието и благосъстоянието. От друга страна обаче, засиленото самочувствие може да има пагубно въздействие върху поведението, и по-точно върху хранителните навици, смятат учените.
Потребителите на социални мрежи се интересуват от имиджа си, който представят онлайн. Използването им повишава самочувствието особено на тези, чийто интерес е фокусиран върху близките. Това моментно усещане обаче е обвързано със занижен самоконтрол по отношение вида и количеството на приеманите продукти при храненето след онлайн комуникацията, поясняват експертите.
Резултатите са отразени в сп. Journal of Consumer Research.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
fallback
fallback
fallback
Коментари Напиши коментар
5
Анонимен
преди 11 годиниОт фейсбук се фаща рак.
4
алгоритмите на Сатан
преди 11 годиниНякъде бях чел статия с име: Фейсбук и алгоритмите на Сатаната за тотален контрол над съзнаниетоИнтересна е. Мисля, че при търсене ще ще излезе.
3
ФЕЙСА
преди 11 годиниFacebook вреди и на теглото.Това е най-малкия проблем. Фейсбук вреди на ЖИВОТА.Даряваме му нашето време, изсмуква енергията ни и вместо да се радваме на света около на нас се си губим времето да се сравняваме с другите. Пиша в 1во лице ед. число само с цел някой да види себе си...аз "Фейса" не го ползвам.