Снимка: архив, Булфото
fallback

Европейската комисия припомни задълженията на България, свързани с поддържането на спешния телефон 112. Вчера стана ясно, че се обсъжда възможността обажданията за спешна нужда от линейка да не минават през 112, защото понякога имало забавяне в предаване на сигнала до Спешна помощ.

Говорител на Европейската комисия каза, че ако има проблеми, те се дължат по-скоро на управлението на системата, а не на технологичното й изпълнение, предаде БНТ.

Европейската директива за универсалните услуги задължава България и всички други страни в съюза да поддържат денонощно телефон 112 и да осигуряват същата бързина на отговор на спешните екипи, както ако сигналът е подаден на отделните национални телефони на полицията, пожарната и бърза помощ. Целта е, когато човек се намира в непозната държава и дори град, да знае, че винаги на 112 ще получи помощ, вместо да се налага да търси номерата на местните спешни отделения.

България е една от 15-те страни от Европейския съюз, където заедно със 112 съществуват и паралелни номера за връзка със спасителните служби, което е разрешено. Европейската комисия обаче е наясно, че има оплаквания от закъсняване на линейки, като потърпевшите хора смятат, че причината е в 112.

Oще по темата
Техническата система на 112 в България е много модерна. Изводът ми е, че проблемът не е в номера или в техниката.

Проблемът не е и в Европейския съюз, защото ние не отговаряме за прилагането на директивата. Знаем за оплакванията, че закъсняват линейки. Знаем за твърдения на лекари, че диспечерите в 112 са без медицинска подготовка. От всичко това трябва да се разбере, че ако има проблем с начина на работа на 112, това е въпрос на мениджмънт, коментира Райън Хийт, говорител на Европейската комисия.

112 се използва в 80 държави в целия свят. Макар че като цяло системата работи добре, има и пропуски. България не е единствената държава, където стават обърквания. Миналия месец в Ирландия 112 изпрати линейка на погрешен адрес, което доведе до смъртта на дете заради закъсняла медицинска помощ.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

18

brymbrym

преди 10 години

В началото, когато пуснаха 112, важаха и другите телефони (150, 160, 166, ..).Не виждам какво пречи и сега да са така.

17

2

преди 10 години

Тия от 112 имам чувството че нарочно са инструктирани да бавят разговора и да размотават обаждащият се - не знам какво целят, сигурно да се откажеш?Няколко пъти съм звънял там един път за запалила се на пътя кола.Вместо да пратят пожарна се почна едно питане : Ама господине, какво виждате ... ама къде гори колата - багажника или отпред... ама има ли хора наоколо... некви абсолютни тъпотии поне 5 минути... колата си изгоря докато лелката разпитваше за модела и годината на производство...

16

Анонимен

преди 10 години

Баба ми почина в ръцете ни докато некомпетентниците от 112 "преценяваха" дали случая й е за линейка или не! Докторите пристигнаха, когато беше късно, а баба не беше боледувала никога, жена на 82 години почина при първия си здравословен проблем заради забавянето на лекарската помощ.Ей такава им е работата на 112!!!

fallback