146

доцент Пешо-абдала

преди 14 години

Другарю Игнатев, твърдите че 1500 души хукнали да стават доценти и професори..А не се ли досещате че само седмица след приемането на новия закон ще са вече 15 000 мераклиите за професоря и доцентуря...Ти хептен си превъртял..Ако няма ЕДИННИ НАЦИОНАЛНИ КРИТЕРИИ /ЕНК/ и *** и ПУЛЬО ще станат професорчета...

145

~~

преди 14 години

Говори се, че университетите в България са много и вместо да се закриват им се отваря широко вратат да се множат. Като нямат достатъчно преподаватели се обединяват или закриват. Какво е това всеки сам да си произвежда професори??? Пълна девалвация и на образование и на научни изследвания. Игнатов предлага да се създават общи научни съвети между ВУЗ-ве и БАН. Това го има от поне 30 години.

144

Наблюдател №1

преди 14 години

Проблемът на нас, като бедна нация е, че сме донори на Европа и САЩ. Обучението е скъпо, а след това младите специалисти често вършат неквалифициран труд в чужбина. Време е наши фирми да се поинтересуват от обещаващи студенти, да ги подпомагат финансово до завършване на обучението и след това да ги вземат на работа за 5, или 10 години при тях, а не след като са учили на наш гръб и за наша сметка, да идат и да приллагат знанията зад граница

143

***

преди 14 години

Добре дошли в 21 век !!! От поне 10 години продава маркетинга и рекламата защото потребителя е презадоволен и избора е преклаено голям. ок съгласна съм за качеството .. просто не изкарвайте нещатата толкова прости колкото не са !!!

142

Аз

преди 14 години

Мисля, че този процес вече е започнал. Факт е, че в педагогическите специалности се влиза с най-ниски оценки. Това води до пълна разруха на всеки етап от образованието. Нещата са вързани. Не може да имаш висок критерий към студентите, след като към тях не емало такъв в средното образование, а то е под всякаква критика. Ако трябва да следват само тези, които наистина знаят, в България няма да има никакви студенти.

141

***

преди 14 години

Ей всеки в България е икономист и маркетолог , най-малкото политолог. ми не е толкова просто - позиционирането на нов продукт не е като да кажеш "елате да купите" ..ако беше толкова просто на Запад нямаше да има цели катердри по маркетинг и реклама. Ако всичко ставаше толкова лесно -явно нямаше да има нужда от маркетолози.

140

~~

преди 14 години

...... просто не ми се мисли.

139

~~

преди 14 години

Говорим за едно и също нещо. Трябва студентите да учат. По мое време при второ късане се губеха студентски права и мисълта, че трябва отново да минеш през ада на кандидатстуденски изпит те заставяше да четеш.От друга страна, в момента преподавателите ги заставят да пишат тройки, само и само да не секнат парите.За качеството на сегашните преподаватели не ми се говори. Малцина са наистина добри учители.Какво ще стане когато посредствени преподаватели започнат да се възпроизвеждат, просто не ми

138

Даола

преди 14 години

Няма защо да се обиждат професори на по 75 години, когато искат да ги пенсионират, те могат да продължават да преподават на хонорар в няколко университета, както впрочем правят. Въпреки, че качестото на лекциите им понякога е доста съмнитено. Глобалната наука е отишла много напред.Няма защо да се обиждат нашите учени - ние нямаме нито един нобелист -в нито една област, дори писател. А вижте съседите!

137

Петрол

преди 14 години

Образованието и сега си е добро. Много разумно е организирано. Но трябва да се въведат нови знания, в учебниците, някои промени в архитектурата на организация, създаване на повече центрове на образование или на повече специалности, по месторегиони, за да може човек да има избор. И да завършат 800 души "Финанси", не всеки от тях иска и ще работи това. Трябва да се диверсифицира и по тесни специалности обучението, а не само в общата част. Но много нови мерки са правилните и дано да изчистят нещата

136

Аз

преди 14 години

Да, ако оценяването се извършва от хора, които са извън съответното училище и по ясно определени критерии. Това за мен е най-добрият вариант. Полагането на матури и кандидатстудентски изпити в рамките на няколко месеца не е нищо друго освен психическо натоварване на младежите. Не дава допълнително знания. Ако оценките на матурите са реални, нищо не пречи да се използват за кандидатстване. Това даже ще уеднакви критериите за влизане във ВУЗ. В момента в един университет се влиза със сложни изпити, а в друг с въпроси от рода на река в Б-я, започва с М и завършва с арица, но не е Дунав. Студентите излизат примерно с еднакви специалности, даже този от втория тип университети е с по-висока диплома и има, разбира се, по-големи претенции. Образованието се взима с пищови, никой не учи, но и на преподавателите не им пука. Голяма част от самите преподаватели нямат за цел да научат студентите, а само да покажат колко са умни самите те, като доказват колко са *** студентите. Но това е състоянието и на средното ни образование. Аз съм завършила средното си образование преди 1989 г. Само като сравнение ще кажа, че навремето кандидатствах в математическа гимназия, имах бал 28,11 от възможен 30 и не бях дори в резервите. В момента в мат. гимназия се влиза с бал 19 от възможен 36. Не знам дали има смисъл от коментар. Дъщеря ми влезе в езикова гимназия, аз я подготвях и за двата изпита. Държа да кажа, че не съм литератор, не съм математик и никога не съм била преподавател. Всичко, което знам е благодарение на завършеното навремето средно образование. Училищната система беше от малкото хубави неща на социализма, но вече окончателно й разказахме играта.

135

Петрол

преди 14 години

Много правилни неща е предложил министъра. Въпроса е, как ще се приложат на практика? тези идеи съдържат много подробности, а всяка от тях води до нови въпроси и отговориV Ако се намери правилният отговор, ще дръпнем за десетина години много напред. даже и тази година да тръгнем да излизаме от крезата, както твърдят, то реално можем да се оправим като държава и народ, след години. Такеа, че от образованието зависи много, защото то ни подготвя за всичко. Но трябва да се изчистят някои неща.

134

Виктор Гочев

преди 14 години

Според мен не искаше да каже, че няма студенти, а че са малко качествените. Мисля, че доста хубави неща е казал в това интервю !

133

Петрол

преди 14 години

Експерименти, с образованието не бива да има, ако не са правилните! Видяхме смяната на учебници, от съмнителни автори и съавтори, до какъв хаос доведе - майките се чудят какво да купят на децата си. Трябва да се контролира, от МНО! Но по отделни места, да се въведат нови специалности и практики! Тогава ще можем и да учим и да работим и да си плащаме, защото няма да се скупчваме в София и да мрънкат софиянци, че сме били ***-прованс. Не съм ***, но ако няма къде и в София отивам да уча.

132

ПЕтрол

преди 14 години

И запомнете! Не е лошо и дистанционното образование, ако е легитимно признато, от МНО. Важно е, какво знае и може човек. А разбира се, че профессорите са най-учени и те трябва да контролират нещата. Не може без образование да си началник, защото и да разбираш, не знаеш. Но и дистанционната форма на обучение също е нормална, ако е легитимна и правилно организирана. Много неща съм научил от Интернет, а колко още ще уча? Но за образование, трябват и изпити, дипломми. А тях ги издават ВУЗ.

131

Петрол

преди 14 години

Аз образованието го разбирам така: Да си намеря жена-полиглот; тъща "ала Линда Рашке", тъст - Бойко Борисов или сергий Станишев; къща - имам си; кола - Лада Самара Тунинг AMG; работа - почасова и когато се наспя; шеф - жената или тъщата; профессия - домашен любимец; образование - квото дойде. Е, ако това го бях завършил, сега щях да съм образован. Но не съм. Но искам да завърша и легитимно, а не само нелигитимно! Но за това, трябва да ми разширят специалностите, в града, че и да работя и да уча!

130

~~

преди 14 години

Нищо лошо няма и магаре да започне да учи, но трябва да има механизми които да не позволяват посредствените да завършват. За съжаление новият закон стимулира посредственоста.

129

Sanny

преди 14 години

Хората по селата едвам издържат децата си, а училищата по селата се знае, знания минимум и когато дойдат в града да учат, закъсват яко и едвам им пишат по милост 3. Особено за елитните училища, даже може и да не издържат на изискванията.

128

петрол

преди 14 години

Учудвате ме? Кое е по-важно: маркетинга или качеството на стоката? Преди имахме качественно сирене, в нелъскави опаковки и без ПиАр. Сега имаме лъскави опаковки и ***-сирене, с много ПиАр. Кое ще изберете да ядете? не,ч еимаме избор вече? ПиАр ли? Че това си е проста работа! Направете ми качественна стока, пък аз ще ви я продам, ако някой търси такава! Проста работа.

127

Анонимен

преди 14 години

Няма по-голяма глупост от това да приемат студенти с оценки от матурата ! Така съвсем се обезцени висшето образование. Студенти стават хора, които нямат мозък и за среднисти ! Кандидат-студентските изпити бяха едно добро сито, което отсяваше тези, които изобщо не стават за студенти.ОБРАЗОВАНИЕТО НИ ПРИ ТОДОР ЖИВКОВ БЕШЕ ДОБРО !Нямаше нужда да го променят. Освен, ако целта не е все по-*** и по-*** народ ... удобен и лесен за управление и манипулация !