имах две коли но бракувах старата, жената има една сега но не кара, възползва се от моята. Погледнете на улицата, то е кола до колата.
През 2022 личните леки коли са били 2,4 милиона според тогавашния вътрешен министър отговорил на депутатско питане. При 425 коли на 1000 души, това означава, че България е била с 5,6 милиона население тогава, а НСИ казва, че сме били 6447710 човека към 31.12.2022 година. Явно са включили всички леки коли, а не само личните.
Интересен би бил един друг показвател - брой километри изминати от личните леки коли, на човек от населението. Вероятно в сравнение с държавите от Западна Европа изминаваме 100-200 пъти по-малко километри.
Огромен брой от тези 2,3 милиона лични леки коли, които имаме в момента си престояват паркиране по дворове. Реално се използват много малко от тези 2,3 милиона лични леки коли и там е голямата разлика с другите държави от ЕС.
Всъщност са на трима човека една лична кола, Тези 425 включват всички коли - лични, на фирми, държавни, на чужди граждани.
Стеснявам се да попитам в България на 1000 човека колко се прехранват от кофите за *** и колко в ЕС?
Има доста автомобили,които по документи са такива,но реално са недвижима собственост и само заемат места за паркиране.
Ако спрем да броим за кола, колите на възраст над 20 години, ще имаме 150 лични леки коли на 1000 души.
Излиза, че в България 80% от хората нямат лична лека кола, а останалите 20% имат по една, две, три или повече леки коли. Много сме зле.
През 2022 личните леки коли бяха под 2,4 милиона при общо 2,8 милиона заедно с фирмените и държавните леки коли. Интересното е, че от 14 години броя на личните леки коли намалява, въпреки че сме доста изостанали от средния им брой на 1000 души в Европа. Сега личните леки коли са под 2,3 милиона. Сами сметнете колко е това на 1000 души население
425 са със фирмените коли и колите на държавните структури. Личните коли са под 2,4 милиона, значи около 350 на 1000 души.
Аз имам 3, но карам основно 1. Стар, як джип за гората, че е кеф. Една, дето харчи повече и от мене и една за каране. А, най *** е, че основно джиткам с колелото вече, движението е хубаво нещо, особено за по дъртите.
Преди няколко години попаднах на статистика за колите на 1000 човека население в градове в Европа. Всички български областни градове бяха първи в Европа с между 1500 и 900 коли на 1000 човека. София беше на едно от последните места между българските градове. Това разбира се не беше вярно, но така е стъкмистиката в България, която сега цитира Евростат. Няма как 2,385 милиона регистрирани лични леки коли да са 425 на 1000 души освен, ако България не е била с население от 5,5 милиона през 2022 г.
Познавам много семейства без кола, а много малко с повече от една кола. Тази статистика мяза на стъкмистика, която да ни изкара с много повече лични леки коли, отколкото те са реално. Доста по-малко са. В блока, в който живея в Центъра на София, от 18 апартамента, само 6 имат по една лека кола. Разбира се това не е критерии, но много странно ми звучи "всеки имал по две трошки".
В България на 1000 души 425 имат лична кола, в ЕС - 560