70

До Митко Павлов

преди 5 месеца

Не мога да схвана за кво се правиш на много умен? Всеки втори в Бг знае каква е историята на "Стрелбище", "Разсадника", "Факултето" и пр.. Никой няма да направи военно стрелбище в широкия център на столицата, нали?

69

Анонимен

преди 5 месеца

Градът е на хората, живеещи в него. Те избират управляващите ги и политиките е хубаво да се съобразяват с хората, живеещи там.:))

68

София

преди 5 месеца

От тези 867000 автомобила регистрирани в област София, голяма част са на фирми или някакви държавни структури. Личните автомобили са около 220 хиляди, което е много малко сравнено с другите подобни градове в Европа

67

София

преди 5 месеца

В края на 2022 година, автомобилите, които плащат данък в област София са 867000 автомобила, с около 11 хилди по-малко от 2021 година. Автомобили са леките коли, товарните коли, автобусите и влекачите. Област София се състои от град София и още три града и 34 села. Средно през над 96% от времето автомобилите не се използват и се движат само през по-малко от 4% от времето.

66

Анонимен

преди 5 месеца

Ако някой иска да строи подземни гробници / паркинги -- прав му път, аз по никакъв начин не виждам полза за мнозинството жители на града, които не са автокентаври, от надземни грозотии, пълни с коли -- като има гаражи за 10000 коли, ще има 10000 коли в града.

65

Анонимен

преди 5 месеца

За всеки мислещ човек е ясно, че автомобила е необходимост, а не лукс и е задъкжение на кмета да осигури паркирането, в случая в София. Гаражите в София са около 10000, а колите са десетки пъти повече и стратегията при развитието на София беше и е, автомобилите да се паркират на улиците. Това трябва да се промени - общината трябва да строи паркинги, а не да ни налага платени зони. Когато в София има подземни и многоетажни паркинги за поне 200 хиляди коли, тогава може да слага и платени зони.

64

Митко Павлов

преди 5 месеца

До гусин Галин Костов (ако наистина си трето поколение Софиянец) щеше да знаеш защо се казва Стрелбище от Царско време, къде е започвало стрелбището и къде е свършвало, но да ти предам история на гр. София от сегашния х-л Хилтън на Юг чак през Тула Махала (тухларната). Било е стрелбище на Армията по Царско време,а ти си бъди софиянец

63

Митко Павлов

преди 5 месеца

До 43: Оная ми работа жената ти ми я вдига (шега).Наистина да се мисли цивилизовано и за града, няма място за паркиране . През уикенда не смееш да излезеш с колата, защото после няма къде да паркираш.Моля нека наистина да се изказват читатели от Южните квартали!!!

62

До 61

преди 5 месеца

Само че улесняването на живота в населеното място в 21 век по никакъв начин не е свързано с осигуряване на паркоместа за всички автокентаври, напротив приоритет би следвало да са всички останали, а личният автомобил следва да бъде скъп лукс, ограничен в минимален брой ленти или под земята, ограничен до 30кмч в града и без никакви привилегии, с драконовски глоби и камери, така че да бъде възможно най-неприятен за ползване.

61

До 60

преди 5 месеца

Кметът е длъжен да организира паркирането, да -- като го направи платено 24/7. Кметът никак не е длъжен да осигурява небостъргачи за паркиране на придошли талиги и бараки от провинцията. Нито аз съм длъжен да търпя някой байчо да си паркира талигата на тротоара или в зелената площ -- както казах да имаш личен автомобил в града е ЗАДЪЛЖЕНИЕ, а не право или неотменима привилегия (и да -- аз имам автомобил и съм си закупил гараж, където да го държа).

60

Анонимен

преди 5 месеца

Интересно защо навсякъде по света се строят общински паркинги, а само в България не се строят общински паркинги и се застрояват съществуващите паркинги, най-вече в София? Все пак основното задължение на кмета и общинарите е да улесняват живота в населеното място, вкл. и да създават паркоместа. До скоро сградите се строяха без паркинги, а имаше разширения за паркинги на улиците, така че се паркира на улиците.

59

Анонимен

преди 5 месеца

Напротив, кмета е длъжен по закон да организира паркирането в населеното място. По твоята "логика" никой не ти е длъжен да ти осигури улици и тротоари. Как функционира едно населено място се оказва недостижимо за разбиране от хора употребяващи понятия за автомобилите като трошка, талига, барака и т.н.

58

До 56

преди 5 месеца

Абе, мой, никой не ти е длъжен да ти осигурява паркомясто за талигата! Щом нямаш паркомясто, няма да имаш личен автомобил. Личен автомобил в големия град е ЗАДЪЛЖЕНИЕ, а не право.

57

Тодоров

преди 5 месеца

От както в Иван Вазов беше въведена зелена зона масово започнаха да си паркират втората и третата кола в Гоце Делчев. Автомобили за по 1000 и по малко лева стоят паркирани по тротоарите и в зелените площи в междублоковите пространства с месеци. Познавам хора които се гордеят с личен автопарк от 5 автомобила, всички със себестойност около 5000 лв, разбира се паркирани пред блока и наредени един до друг, снимани и с гордост качени в социалните мрежи. Трябва да се сложи някакъв ред все пак.

56

Алекс

преди 5 месеца

Софиянци гласуваха за Промяна.Ето я,пристига.Няма не искам,няма недей.

55

Анонимен

преди 5 месеца

Няма друга държава по света, в която да въвеждат такива сини и зелени зони, без преди това да са построили подземни и многоетажни паркинги, за да решат проблема с паркирането. София е уникален случай в света - няма къде дажсе паркира, а се разрешава строежа на нови сгради, които намаляват паркоместата и увеличават броя на автомобилите и въвеждат платено паркиране, което само затруднява всички и нищо не подобрява.

54

Анонимен

преди 5 месеца

През 70-те години автомобила в България стана необходимост, а не лукс, но сега при дивия капитализъм, автомобила все повече става лукс.

53

Анонимен

преди 5 месеца

До АнонименПритежаването на личен автомобил в София трябва и ще бъде ЛУКС, непостижим за повечето от вас --->>> Айдааааа, върнахме се в соца. Хахахах.

52

До 51

преди 5 месеца

Точно това е тяхната тактика - намъкват го на хората лека-полека, и ако те не протестират, така си остава ! Разчитат на овчедушието на стадото !

51

Решението е

преди 5 месеца

Да се създават повече свободни места за паркиране, а не да се насилват гражданите с тия зони ! Трябва ли да напомням, че за използване на пътната настилка собствениците на автомобили плащат данъци, независимо дали са в движение или спрени ???!!??!