За електрическа кола трябва да имаш гараж. Иначе не става. Какво - прибираш се към дома си, но оставяш колата някъде да се зарежда (евентуално чакаш половин-един час да се освободи място), вървиш до жилището, след един час отиваш от дома пак там, за да я преместиш, понеже станцията не е твоя и други чакат за нея? Ами няма как да стане.
С мъжа ми караме електрически коли в града, но са малки и пробега не е дълъг. За пътувания в страната и чужбина просто не можем без обикновен джип на течно гориво. Но технологията се развива и като нищо до 2026 ще сме само на ток
Нашата Корса се зарежда за около 18мин от 15 до 80%. От 0 до 80- за около 25-30. Струва 67к лв. и със зелената помощ от държавата и от работодателя на жена ми стъпи на 40к.. Разходи по нея нула.
Що не кажеш ,че най-новите ел авто дето струват от 40 хил евро нагоре тря висишпо 40 мин да заредиш батерията до 80 % и да минеш после 300км.Хубавите с големия пробег тесли струват по над 80 хил евро.Ток безплатен ли ще бъде? До кат не ги осъвършенстват да се зарежда бързо кат дизела и бензина, и да са евтини ,няма как да стане да сменя дизела.
Кой взима 300 евро, освен чистачка в училище в провинцията? Никой. Прощавай, касиерките из супермаркетите гонят вече 2000лв... Младшите специалисти в коя да е западна компания започват работа за 3500 и стигат до огромни суми след години.
Електричката си е кеф. Разходите са нула. Но за извънградско шофиране някак си карам по-голямата семейна кола. Жена ми има електрическа Корса- страхотен бонбон. Замислям се за Тесла, но някак сме в джунглата все още и е рано. Предпочитам мощен турбо-бензин. Иначе, всеки втори ИТ спец или някакъв спец в чужда компания кара автомобил за 70-100 бона и нагоре и може да си позволи електричка. Въпросът е, че инфраструктурата куца и на зарядните в моловете често спира барака от рода на дизелово Е60.
Еми отпуснете пари от еврофондовете за купуване на коли. Да може да се отървем от петрола. Така губим държавни парите кято общество за петрол, масла, консумативи и тн. Замърсяваме си въздуха. Държавата трябва са увеличи помощта за купуване на електрически коли и мащаба на кампанията.
Първо трите тунела и четирите моста , завода за,втини НАШИ електромобили?,после електрозарядните станции !И след това цената на електромобилите.......Аман от големи ,празни обещания! То само с чегъртане,няма как да стане!?!Спряхте магистралите,свихте парите и измисляте проблеми!..Как вървеше всичко километър по километър, а за 1 година нито метър !!
С какви пари бе, Сандо? Със заплатите от 300 евро колко точно Тесли да си купим и с какъв ток да ги зареждаме? Апропо, колко милиметра магистрали ремонтирахте тая година, та да не си потрошим бъдещите Тесли? Зеро. Ич. Нула. Ептен. Нада.
Някой да го е карал да ангажира България с каквото и да е в областта на климата? Можем само да си пожелаем "България все по-често да отсъства от процесите в ЕС". Щото като ви знаем "политиките" ... все ви избива на забрана ... под предлог, че такива били изскванията на ЕС. Трябвало да бъдат 30000 електромобила до 2026 ... Що трябва бе? Петилетка ли гоните? Закривайте го най-после тоз колхоз ЕС!
Относно плановете за поддържаща инфраструктура, нямам мнение. Най-малкото защото все още няма нищо като конкретика в общественото пространство. Но не съм оптимист за утилизацията на изразходваните батерии. Поне такова е мнението по темата в част от англоезичните медии. Хора в час с прблема твърдят, че понастоящем рециклирането на каквито и да е батерии и електронни компоненти е до 10%, прЕко сили за развитите икономики. Засега нашата не е от тях, а 2026 е само след има-няма 4 години...
До 2026 г.електромобилите у нас трябва да бъдат 30 хил.