59

Бай Пешо

преди 3 години

Когато видя в планината тролей, елате и ми се обадете. Искате да ми кажете, че ще измислите тролей, който е ефективен колкото дизела, не се влияе от студа. И можеш да го заредиш на 1700м? Може, ама ако американците отворят разработките на Тесла. Само тогава. Дотогава, ДВГ и довиждане. Електричките са една мода, която ще си замине рано или късно.

58

Перо

преди 3 години

Ало морските, много ви е стара информацията.Корабите отдавна са оборудвани с филтри за изгорелите газове, т.н. скръбъри.Регулацията е от миналата година.

57

Анонимен

преди 3 години

До 56:Да, главните корабни двигатели са много по-мощни от 28хил к.с.И са по един - двутактов бавнооборотен дизел, с диаметър на буталото над 90см и ход над 3м .Двигателите на Man B&W и Wartsila достигат 80-100хиляди к.с. Няма двигател с по-висока ефективност от съвременния дизел - над 50%. И да, въпреки всичко при такива мощности разходът на гориво е значителен. При големите двигатели е няколко тона за 1 час - толкова, колкото изразходва вашият дизелов автомобил за 1г при пробег 15-20хил км7

56

Глупости за дизела

преди 3 години

Ще ви обърна внимание на нещо интересно. Доказано е, че огромен процент от замърсяването след отработване на дизелово гориво, идва от огромните кораби - контейнеровози, танкери, круизи. Един подобен дизелов двигател има около 28 000+ конски сили, а тези кораби имат по няколко. Все още не е измислен по-ефективен корабен двигател с огромен въртящ момент за пропелерите. Но видиш ли, тръгнаха да спасяват света от колите на дизел, докато тези кораби порят моретата и замърсяват поголовно.

55

Владо

преди 3 години

Глупости на таркалета,поредната платена статия от празнодумци,ако няма дизелови двигатели ,кой ще ви достави хляба в магазина,дрехите в гардероба, компютъра или телефона от който четете тази *** статия,нали се транспортират 90%от стоките и услугите с кораби , камиони и бусове чиито двигатели са дизелови с какво ще ги заменят с вятърни мелници ли или с платна корабите пак ще бъдат.Хайде по-сериозн.

54

69

преди 3 години

супер:), една добра новина, бг селякът няма да може повече да купува втора употреба стари пушещи ***.

53

инженер

преди 3 години

Дрън-дрън, та пляс! - Българска народна поговорка!Никакъв край не идва на нищо!И затова си има обективна причина - цените на акумулаторните батерии все още са съизмерими с ракетите за космическите кораби!Майкъл Крайтън беше казал, че парни локомотиви се използват и до днес. Но причината да бъдат заменени с дизел-електрически е не някаква си бюрократична, административна, политическа заповед, а просто научния факт, че въглищата стават неефективни и трудоемки в сравнение с нефта и тока!

52

Разбирач

преди 3 години

Не разбраха че това с електричките е голяма измама.Като измислят батерия дето издържа 15 20 години може.Ако развиваха водорода като гориво трябваше да е масово вече.Водорода на земята не може да го изгорим за хиляди години.Да не напомням и за българина дето беше запалил водата и направи демонстрация как лада подкара на вода.

51

Рънърса

преди 3 години

Литиево-йонни батерии са произвеждат от кобалт, а кобалт има само в ДР Конго, а там пък има конфликти и канибали с калашници. Отделен въпрос е, че използваните батерии не могат да се рециклират и също ще замърсяват природата. Трябва да се мисли нещо друго, тези планове не стават.

50

Анонимен

преди 3 години

Ще минете на коне и магарета, а някои ще се наложи и да се ворягат наместо магарета

49

Анонимен

преди 3 години

Ако говорим за България, тази статия трябва да се публикува тук след 12-13 години! До тогава дизела продължава с пълна пара

48

Анонимен

преди 3 години

Бе то и края на Слънцето идва неминуемо, ама не се знае кога. Та и така с дизелите. ТИР-овете и те ли през 200 километра ще спират да зареждат ток?

47

НЕ Е ВЯРНО

преди 3 години

Пълни глупости са това, за смъртта на дизела. Всички мои познати и аз минахме на автомобили с дизелово гориво.За електричките още ни е рано.След 10 години може, но до тогава ще си перкаме на нафта.Не знам кой ги пише тези платени реклами, но няма нищо вярно във тях.

46

Щирлиц

преди 3 години

Идва ,идва...И светлото социалистическо бъдеще идва,отдавна даже трябваше да е тук,мда..

45

Анонимен

преди 3 години

Тука в бг 2070 в холандия е забранено в големите градове вече само на ток

44

Анонимен

преди 3 години

Клупости от 1 до10013

43

Анонимен

преди 3 години

споко.тук в бг още 30г.,а аз до тогава ще съм с памперс..и да искам няма да шофирам

42

Агент 007

преди 3 години

И ток ще направим и ел.коли с голям преход ще направим. Стойте и гледайте!

41

Анонимен

преди 3 години

Пак питам.Корабите на платна ли ще минат?

40

Тинтири-минтири

преди 3 години

.....и хората на запад продължават да си карат дизеловите и без много да им пука от разни ограничения! Електрички,зелена енергия,глобално затопляне,корона вируси пандемия,носене на маски....и т.н.т...Всичко това са временни директиви,временно налагани от богатите джендърски,соросоидно корпорации!