До ОЧАКВАЙТЕ ОЩЕхареса ми сарказма ти!..Но все пак,ще си позволя една забележка /НЕ към теб!/..:-Нито "дългите",нито "късите" светлини вършат работа при тежка мъгла!Единствено "Фаровете за мъгла",които некои имат,могат да улеснят придвижването ви.Защото те са разположени по правило долу ниско в купето и УСПЯВАТ да осветят ПЪТНОТО ПЛАТНО,по което се движите...А другите светлини просто създават една "БЯЛА ПЕЛЕНА" пред очите ви.Разбира се,надявам се да бъда извинен за това,че сподели
До ЖоА какво имаш, като нямаш разминаване? В една посока ли се движите? Още повече че височината на мантинелата е по ниска от височината на която светят Гългите светлини. Така че задължително сменяш Дългите с Къси светлини. Ама ти сигурно си някъв тарикат, дет си кара само на дълги. Като ти се падне някой камион с допълнителни фарове на тавана на кабината и както си караш на дълги, тъй ше ти опърли веждите като пусне тези фарове, че после ще трябва да караш с 20 km/h. Щото няма да виждаш нищо.
Скоро, от нашите изумителни журналистки - кога се ползва ПЪРВА СКОРОСТ, и кога - ЗАДНА СКОРОСТ! НОВИ РАЗКРИТИЯ! Безплатен урок!
Аз имам такъв въпро към разбирачите-На какви светлини се кара нощем по магистрала? На дълги светлини, без да се съобразяваш с насрещнодвижещите се МПС.Не може да караш със 140 на къси! На къси се превключва само, когато застигнеш някое МПС.В ЗДвП е записано, че дългите светлини се превключват на къси при РАЗМИНАВАНЕ. Разминаване е преминаване на едно МПС покрай друго. Но магистралата представлява две отделни обособени с мантинела платна за движение и там на практика нямаме РАЗМИНАВАНЕ.
В дъждовно време, не използвайте фарове за мъгла (халогени), защото са ниско долу и за вас не е проблем, проблем е за човека отсреща. Понеже са ниско + мократа настилка, отражението им прави такава светлина в очите на хората отсреща, че някой път ще има да се чудите защо ви присветват. Присветват, защото те не виждат вашия автомобил а една голяма светлина срещу тях.
Къси или дълги светлини на колата - кога да ги ползваме?