До 33Транспортът, дори и стрпоителния, е част от проблема. Според мен, много по-голяма е белята от един друг аспект на строителството - обезлесяването и трайната подмяна на съществуващите зелени площи с асфалтови, бетонови и други настилки. Защото делът на прахта в естествените условия (поляните и горите), е забележимо по-малък, сравнен с този от улиците, тротоарите и блоковете. Всеки има представа между 2 чистения, колко прах се трупа по балконите, первазите и стъклата на прозорците в дома му
Съгласен за средните стойности и тяхната роля за изкривяване на действителността, заради неотчитането на пиковите стойности, но все пак идеята е да има някаква представителност и разбираемост за широката публика. Сигурно някъде в доклада ще има графики/таблици за динамеката във времето на всеки отделен компонент, но ако сме честни, колцина зрители ще успеят да схванат, проследят и разберат идеята на сноп от 8-9 цветни начупени линии или стълбчета/сектори, показани на екрана за няколко секунди?!
Има нещо много основно - тези стойности са средногодишно, което прикрива източника на наднормено замърсяване през зимата. Тези замърсявания от прахът по улиците и от автомобилите са относително постоянни, но замърсяването от печките е концентрирано през зимата и най-вече в най-студените дни, когато е и най-голямото наднормено заразяване. Тогава примерно дела на автомобилите е под половин процент, а не 9%.
До Анонимен Дуална и т.н.... - Има едни интересна книжка /ама трябва да се ползва от време на време/, които се казват ПРАВОПИСЕН РЕЧНИК НА БЪЛГАРСКИЯ ЕЗИК! Та отвори и прочети!
А къде Йорданка слага филтрите?В центъра на София,където улавят само газовете от колите и където все пак понякога се мие.Я да ги сложи по кварталите,където не може да се диша от пушека през зимата и тогава да говори кой замърсява.Ако там се сложат филтри,положението ще бъде страшно и от ЕС ще има яки глоби.
До ПешоКОГАТО СТАВА ВЪПРОС ЗА ДРЕБНИ ЧАСТИЦИ ВЪВ ВЪЗДУХА ДУМАТА МОЖЕ ДА СЕ ЧЛЕНУВА И В ДВАТА ВАРИАНТА-И В ЖЕНСКИ И МЪЖКИ РОД...ТАКА ЧЕ ТУК ДУМАТА ПРАХ Е ЧЛЕНУВАНА ПРАВИЛНО.
Най-сетне признахте, че най-големият замърсител в София е безобразното строителство. Тези мръсни строителни камиони и бетоновози, които карат кал и мръсотия ИЗ цяла София
До Пешонапротив формата е дуална и в зависимост за какво говорим може да се членува както женски така и мъжки род...също като думата газ-газа и газта...
Кална и *** и прашна и мизерна, това е София. После като навали малко сняги и пак става черено-жълт от припикаващите го кученца и чистия въздух.
Каква почва в София,бе.То почва не остана.Най-големия замърсител са кюмбетата на електората на Фъндъкова.Да прибавим и НЕмиенето на улиците.Ако това е почвата.
Ами купувайте още холокухните на тарикатите(далавераджиите, строители) и те ще изнесат цялата тиня по улиците!
Драскачи!!!Не научихте ли Българския език???Прах - мъжки род, единствено число; членува се прахът/пълен член/ и праха/непълен член/! Какво е това "прахта", все едно е от женски род?И то в заглавието...
Абе тая няма ли да се маха от кметския пост ? Нищо не прави, само дрънка празни приказки ! Това всеки го може ! Резултат =0 !
София ще става все по-нечиста и невъзможна за почистване и проветряване. Задръстиха я със сгради.
Няма сила на земята, която да накара разбеснелите се неуки нерези със мизерни самосвали, да спазват правила. Ей го тука пред очите ми един такъв глиган, МъКъ Транс. Ровят, засипват, разсипват, чак нерегистрирано депо за отпадъци си направил. Влачат, тухли, отпадъци, масла, нафти, калища след тях, *** той бил връзкар. Ордата държавни лапачи с контролни функции, защо вземат заплати?
Да поясня, че това изследване отчита само произхода на химическте вещества в атмосферата. Естествено, ако се вземе предвид фактът, че всеки автомобил тежи по два тона и разнася охромни количества от прахоляка, ще се окаже, че автомобилите са главният замърсител.
Най-големият замърсител на въздуха в София - прахта от почвата