Има едно универсално правило. Палиш колата и изчакваш стрелката на оборотомера да падне в нормален режим 800/900. Обикновенно взима под минута и около минута и малко през студените дни. Това е достатъчно за оптималната работа на вашият двигател. Съвсем просто е.
Какво сте се притеснили за 10-20 годишни бангии за по 3-5 хил лв? Когато и да хвърли топа все ще е късно.
Имах Лада, с Опела ми сега е същото: при поне две три минути работа на двигателя на празен ход и колата има много по-добро поведение като динамика.
Имам си УАЗ от 1980г, карам си го като ежедневен. И вече е на 100 хиляди само при мене. Никога не съм го чакал да загрее, нищо че не е нова кола и че двигателят е "сделан" между две шишета водка и е копие на някакъв Форд от 30-те. Паля и газ докрай (щото и без това едвам мърда).Как пък само двигателят не ми отвори ядове?
Този въпрос ми прилича като измислен за семейни войни от рода на "Попитахме 100 блондинки... за автомобила".Честно казано, за пръв път чувам за такъв въпрос! Изключвам старите Лади и Москвичи.Нашите имаха Москвич, но дори и него не сме го оставяли да загрява.Карам в момента дизел, той е перфектен и вечен!Него го оставям да загрее зимата обаче, за да ми е топло и да разтопи снега и леда.Някой спомена, че е хубаво да има печка освен климатик.
До инж.Не ти са много верни данните.Маслото и горещо трябва да държи минимум 2 атм.,а по принцип е между 2 и 4атм.,при някои до 6.Имал съм коли и камиони с манометър вързан с тръбичка към маслената магистрала(не електрически) и показва най-точно.По него разбираш и кога маслото е за смяна.При под 0.5-0.7атм светва лампичката.
Скоро слушах един умен човек, (е не беше официален запис но все пак). Цитирам по памет: То на умен човек можеш да му набиеш акъл, и ще те разбере, на глупав човек можеш да му набиеш ... Та така, който ме е разбрал - разбрал, другите нека се смеят. Като не могат да разберат смисъла, а гледат буквално на нещата... Сега чичака пак ми бръмча в жегата 10-на мин. да загрява двигателя на малолитражката си под прозореца ми. Зимата сигурно по 30 мин загрява.
Сега се и замислих, какво като бръмчиш по 10 мин да загряваш? Загуба на време на месец - 5 часа, за годината - 50 часа? Една раб. седмица. Нали всички сте тарикати. Колко ви е седмичната заплата, колко губите от това, че сте подгрявали. 10 мин работа, грубо 200 мл гориво (0,40 ст.) За месец - 12 лв. За година - 150 лв. За 10 год. подгряване - 1500 лв. И 10 загубени раб. седмици за подгряване - 3 месечни заплати. Смятайте, че сте купили друга кола.
Екологията нанасяла щети на двигателя??? Не ми дреме нито за екологията, нито за двигателите. Ама палиш и бегай. Градовете са едни огромни паркинги под прозорците на блоковете. Ако всеки бръмчи отдолу с 20 год. си таралясници, ами то нито можеш да спиш на отворен прозорец нито да дишаш. Имаме един такъв тарикат, бръмчи сутрин по 10 мин мисли, че ще векува таралаясника му. Не се фиксирайте как да запазите нещо вечно, а да изкарате пари да си купите по - хубаво, по - често.
Господа, маслото при студен двигател има най високо налягане в системата достигащо до 3,5 бара по скала до 4 според двг. след претопляне на двг пада до 0,7-0,5 бара нормално налягане на загрял мотор тоест,единственното за което трябва да мислим е студената и стегната бутало цилиндрова група в първите 2 минути работа,която по лесно постига нормална работна температура на бавен ход и ниска предавка от колкото работа на празен ход всичко друго-излишно! И карайте с правилните масла за мотора!
64 мнения и нито едно на човек който реално познава автомобила си.Чесане на езици и нищо повече.Работата на празен ход не води до загряване на двигателя. И един час да я оставите да работи я достигне половината от работната температура, я не.Достатъчно е след като запалите колата си да изчакате минутка две докато и паднат оборотите за работа в нормален режим. Всеки който кара кола би трябвало да знае на колко оборота работи автомобила му на празен ход.
За колата е ясно, но и жената трябва да се подгрее преди каране. Даже подгряването може да е по-дълго от самото каране.
Аз не подгрявам. Паля и газ без да жаля. Знам, че не е добре за двигател, скоросна кутия, ама сега не мога и колата да дундуркам покрай всички останали неща. Тя ми служи, не аз на нея.
До Анониментакситата издържат много,защото са винаги топли и маслото не се е сляло изцяло в картера,дори да спират за малко.Ладите едно време на 150К бяха за ремонт,но като таксита-на 200-250К,а Волгите-дори 300К.При западните много повече.Дори шиб*аните екотеци правят по 500К като таксита,а иначе на 300-350К са развалини.
Трябва ли да подгряваме съвременните двигатели преди да потеглим?