"Срив по математика на НВО: Средно 36,33 точки изкарали 7-класниците"Еееее, що така? А тъй 'убаво и модерно си ги обучаваха "дистанционно"...Министърът само дето не се просълзяваше от умиление...
Дано някога избегнем грубото подражателство и д се пречупим през погледа на своите критерии за добро и красиво и излетим като птицата Феникс от пепелта на разрухата в българското образование. Може би ключът е провокиране на логическото и нестандартно мислене на учениците. На читателите оставям да преценят дали не ограничаваме знанията,, от... до,,
12 годишни, натискани да учат алгебра! После цяла година, че и две, някакъв неверооятен натиск и стрес, за да се вземе едни скапан изпит. Взелите го с максимален резултат, ще отидат в някаква псевдо-елитна гимназия, заедно с тези, взели го само с половината резултат, но много, даже и с по-висок резултат, ще си карат пак в "простите" гимназии. И какъв е резултата? Стрес и институциализиране на децата. 99.9% няма да има никаква полза от наученото. И не, че всичко не се научава отново и после...
Резултатите били съпоставими с миналогодишните !?Да , съпоставимо ниски !След 10-ти образованието бе на автопилот .След това дойдоха гербреформаторите и натрапиха единабсолютно неадекватен закон , който води към снижаване на качеството -калпав , недомислен ,сбъркан . И положението още повече ще се влошава , защото тези некадърници си вярват на глупостта и магарешкия инат .Законът трябва да се отмени ! Това е решението !И...национален дебат какво образование ни е потребно !
До икономистаИма образователна система,провалена от генетичен материал,както има и генетичен материал,провален от образователна система
До икономистДа! Но факторът подкрепа от средата си стои. Съответно в топ 5 училищата влизат предимно зубърчета, които не ги бива за нищо, но мама и тати са вляли една бала пари за уроци, после това продължава, пак ги тикват в топ нещо и ето ти го лошия човешки материал. В класа на детето са такива зубъри и гледайки как се справят разбрах какво всъщност означава изразът "функционална неграмотност", преди това нямах представа какво е това. Бедна ти е фантазията колко са зле.
Забелязвам,че там където има паметливост,бърза концентрация има и мързел за уравновесеност,и обратно ,там където има по-трудна успеваемост,но придружена с амбиция(дано не болна),има и трудолюбие.Разбира се налице е и трети вариант- изпростяване пълно изоставане,но и внезапно осеняване.Доста странни педагогически наблюдения...
Причините за резултатите по всичко са три:наследственост,среда(условия),обучение(възпитание,самовъзпитание),не се раждаме равни и еднакви по всичко,но кой и по какъв критерий преценява в какво сме най -добри?Така след дълги векове преценка,никой не е на мястото си,батак и последващ хаос и зануляване-притча за изчезването на динозаврите...
Ами не е така. Нямам математически усет, но учителите бяха много добри и помогнаха да го развия. Зависи от учителите и как те мотивират.
До Анонимен 143Точно това имах предвид в коментарите си по-долу! Ако детето няма вроден математически усет, на каквито и уроци да ходи, пак нищо няма да научи. Ще наизусти някаква информация, която ще забрави до една година след матурите, и после пак ще е също толкова функционално неграмотен, колкото е бил и преди уроците. Всичко опира до генетичния материал, а той няма нищо общо с образователната система.
То добре, че матурите бяха само по материала от първия срок. Че ако обхващаха цялата учебна година, съвсем щеше да им лъсне успешното дистанционно образование. Дори те (министър, чиновници, директорки) не си вярват, ама им се налага да обикалят студията и да набиват на родителите колко е хубаво, удобно, модерно дистанционното обучение, и как страхотно са се справили. И колко е чудесно, че занапред така ще се учи.Ако родителите не трябваше 3-4 месеца да са и учители, можеше да им повярват.
Тази година ПЧМГ (това, дето са го писали ПМГ тук) е изпреварило СМГ по бал. Браво, честито!
Абе какъв мързел, какви гени! Всичко опира до това дали един индивид има подкрепа и условия или няма. Всяко дете може да бъде научено на материала от 7 клас, въпросът е колко кинти ще вложат техните, имат ли възможност, могат ли да го накарата да си седне на *** и да учи. После имаме високобалови, но функционално неграмотни чеденца на мама. Нищо изненадващо. После дали ще се реализира професионално е същото, за съжаление.
Няма страшно. Догодина задачите ще са по-лесни. Всички ще изкарат повече точки. Боко ще се пени от гордост. Повече деца ще се ориентират от рано към отредената на българите роля - да мием чиний и да гледаме болни в Германия.
Ама разбира се, това е целта - умишлено изпростяване на населението, стадото се управлява най-лесно! Тревожно ниски били оценките, точно това иска Боко Жабоко! Пък и на кого му трябват високи оценки тук в тази ***, да стане сервитьор или барман след завършването и да си сложи отличната диплома в килера.....
До реалнафантазияСъгласен съм теб, че трудът има своето значение, за да може всеки човек да достигне потенциала на своите възможности. Но какво правим, ако този потенциал е твърде ограничен по рождение? Ако именно това е причината за слабите резултати на децата.
Асистентът, който ни водеше упражненията по финанси, дори не очакваше някой да може да реши задачата, и тъкмо се беше отказал да пита дали някой се сеща за решението. И в този сюблимен момент, онзи пич от Тетевен, изведнъж поиска да я реши на дъската, за огромно учудване на всички. Абсолютно вярно я реши. Все едно цял живот е решавал такива задачи. Казвам Ви, никога не съм виждал този човек да учи по нещо. Живеехме на един етаж в общежитията....
До реалнафантазияМой колега от университета, който беше може би най-добрият математик в групата ни, сега работи като барман в Тетевен(от там е). Изобщо не може да се каже, че е полагал огромен труд по време на следването си, дори и по дисциплините, които разбираше най-много - чуждите езици и математиката. Просто му се отдаваха, без да полага усиля. По всички други икономически дисциплини едвам връзваше тройката. Веднъж реши задача по финанси, в табличен вид, която няма къде другаде да е видял
Срив по математика на НВО: Средно 36,33 точки изкарали 7-класниците