Говорят за пропуснати ползи (не загуби) и то в момент, когато нямат разходи за гориво, персонал, обслужване, кетъринг и всички други договори сключени с клауза за форсмажорни обстоятелства. От друга страна - задържат парите за вече закупените билети за пътнически полети, а изпълняват карго полети, които се заплащат директно от кризисните фондове във всяка една държава!
Въздуха започва да се очиства и това е добре! Дреме ми на пуловера за авиокомпаниите. Всичките да фалират дано и професиите пилот и стюардеса да станат напълно излишни. Господ си знае работата.
Та нали глобалното затопляне ни носи стотоци трилиони загуби? Загубите за авиокомпаниите са печалба за човечеството! Този вирус направо ни излиза безплатен - икономисваме страшно много, намаляйки СО2 емисиите си!
Лично аз и след отварянето за полети , поне 2-3 години не смятам да се кача на самолет, защото след толкова време спрени и фирмите без пари се страхувам че ще спестяват пари от поддръжка и сигурност.
Голямото лапане спря изведнъж. И тия като при социализЪма ще смятат неизпълнението на плана в сравнение с миналата година като загуба. На практика загуба е само текущите разходи които правят и нямат приходи. А билетите които са продали напред, а не са осъществени къде са парите. Никой не връща взета пара. Това не е ли чиста загуба за клиента и чиста печалба за авиокомпанията?
Заради спрените полети загубите за авиокомпаниите до $314 млрд.