Е единици са, нали това говорим. Трябва да са достатъчно силни да изкачат бързо върха и да имат сили да слязат. Често споменаваме Меснер, но има защо. Той мисля е и единственият правил изцяло соло изкачване без кислород при траверса му от тибетската страна. Няма шерпи, няма гявол... ЧИСТО!!!
без кислород и то само ако не са се изтощили м/у 7хил и 8 с мъкнене на тенджери котлони и тем подобни, т.е. ако имат шерпи, които да им правят лагери. Повечето които продължът без кислород, не успяват да стигнатвърха. Тези които стигнат обикновеностигат толкова късно, че по пътя надолу умират.Дори с 4 бутилки кислород опитни и тренирани алпинисти не успяват, ако се забавят, изтощението започва още под 8хил, за това за по сигурно се ползва кис още от 7500, за да се запазят силите за изкачването.
Някакви глупости се пишат. За да качиш Еверест трябва да си железен, и като психика и като физика. Не просто да си потдържан, а да издържаш на тежки продължителни натоварвания. Трябва и да си катерил поне веднъж над 6500 и поне до към 7100, за да видиш ще добуташ ли изобщо до лагерите с кислорода, 70% от хората не стават изобщо за височинен алпинизъм. Оатаналите 30 могат само да движат бавно или да си поставят палатка и да си стопят сняг. Едва много малка част от алпинистите могат да продължат
То 30 шерпи загинаха само в рамките на две години от лавината и земетресението. Броят на загиналите в зоната на смъртта е много по-малък от този на клиентите.
90% от смъртните случаи са резултат от глупостта на "туристите" , не на водачите....50% от смъртните случаи на Еверест общо са шерпи. Не става и въпрос за глупост. Зона на смъртта значи, че всичко без изключение с централна нервна система и бели дробове ще умре от белодробен или мозъчен оток, ако се наложи да остане там за определен срок от време. Най-много 48 часа, обикновено много по-малко.
Трудно записват куцо и сакато, искат да имаш предишен планинарски опит и т. н....Реших да проверя дали е вярно. На страниците им си пише, че трябва да имаш планинарски опит, на една като условие и да си качвал друг осемхилядник. Само че експедицията за догодина можеше да се заплати веднага, ако имаш 55 000 евро, тоест никой не проверява. Само една фирма твърдеше, че си ги избира наистина. А точно индийците с нискобюджетните идват с опит, често от алпинистки клубове. Но са бедни.
Ако Еверест беше в Бг, мутрите щяха да държат върха и щяха да пребиват неплатежоспособни на 8000м
Разликата от 35 хил. до 70 хил. идва от това, че тия скъпите са западни фирми със западни водачи и в масовия случай сигурността е много по-голяма. Трудно записват куцо и сакато, искат да имаш предишен планинарски опит и т. н. По-евтините се ръководят от шерпи с успешна кариера, които са се учели от западняците и всъщност са доста успешни. 90% от смъртните случаи са резултат от глупостта на "туристите" , не на водачите.
беее има нещо гнило тука....35 до 70 хиляди долара...35 000 дал и не стигнали парите за кислородни бутилки....тия не са у ред май. За 70 големи зелени земам си един Мустанг от новите и тва е
Можеше директно да ме питаш ... Последният път му занесох цигари и буркан с мед, защото ме помоли и едни книги снимах за бъдещ печат и от инжинерна гледна точка и това беше преди месеци. Но ако ме питаш кой ги открадна не знам? Знам само че е някой от близкото обкръжение, в Търново, но не и аз ... Друго нямам какво да ти кажа ... Аз не съм откраднал нищо ...
Проблемът идва от трите кражби ... Кражбата на орела, самодивата и още една. Сив обсидиан има някъде откраднат ... И задигнат... Когато бях там последно един плешив *** от горните етажи беше там ... Орелът е убиец и той не е тук а е в Търново Сивият обсидиан е съучастник ... Ясно!
От китайската страна е много по-лесно до под самия връх. Но вече на същинския връх е много по-трудно, защото там се изкачва почти отвесно. Там няма ходене, ами само отвесно катерене с въжета.
Капитализъм майка. Евтиното се котира, печалбите са пиедестал. Че умрели 10-20 души голям праз. Бизнеса да върви.
От страна на Китай до първия базов лагер се стига с автомобил и изкачването на Еверест е много по- лесно и най вече два пъти по евтино
Бумът на нискотарифните изкачвания на Еверест