Димът саждите на дизеловите предизвиква рак на белия дроб чисто просто e голям канцероген. Дето казват понякога не пушеше цигари ама стана рак на рак на белия дроб . В запада има разследвания заради дизела и е установено че 1 дизел замърсява колкото 10-15 бензинови коли канцорегенни са саждите те причиняват рака белия дроб.
Прожлема не е в това дали е дизелова или бензинова,а в това че не се спазват никакви изисквания на ,които тези автомобили би следвало да отговарят по отношение на вредни емисии.Кола на 5 години не означава ,че е по-добра от кола на 10.зависи дали са и изправни системите за пречистване на изгорелите газове или не..А това трябва да се следи от ГТП.
Да кажем, че си в задръстване или чакаш на сфетофар. С изключение на случаите, когато сме първа кола, къде е мястото ни, ако не зад автомобила преди нас и респективно - ауспуха му?Колкото до мириса, не се ли дължи на непълното изгаряне на горвината смес в двигателя на автомобила? Което повдига още един въпрос, който удобно се пропуска от водещите и коментиращите по разните студия. Въпросът с качеството на продаваното гориво. Защото каквото сипеш в колата, това ще бъде преработено и употребено.
Истината е, че в България няма наднормено замърсяване заради автомобилите. Разбира се ако замърсяването не се мери при отвора на ауспуха на някой автомобил. Замърсяване от колите има, но то е много по-малко от допустимите норми, както и много по-малко от замърсяването заради автомобилите в големите градове на Западна Европа.Какво значи някой да се оплаква, че му мирише застанал зад дизеловата кола?! Първо, там не му е мястото и второ, не всичко, което замърсява мирише. Най-опасното е без мирис
Зад дизелова кола не мога да дишам. Ако е нова- добре. Най-тежко е на магистрала в делничен ден като вървят камиони и времето е тихо. Ужас ! На какво Евро отговарят или не не знам, но няма дишане след тях.
Поправка Нормата за азотните оксиди за бенизновите по евро 4 е 0,08, колкото за дизеловите по Евро 6.
До 42 единНаучи се да четеш!Къде прочете, че "старите дизели имали само един приблем - замърсяват с азотни оксиди"?!Очевидно си неграмотен и както обикновено крадецът вика дръжте крадеца.*Норми за азотни оксиди по евростандартите (г/км)Евро 6 - бензин 0,06, дизел 0,08Евро 5 - бензин 0,06, дизел 0,18Евро 4 - бензин 0,06, ...*Норми за вълероден окис (г/км)Евро 4, 5 и 6 - бензин 1,0, дизел 0,5Евро 3 - бензин 2,3, дизел 0,64*Фини прахови частици (г/км)Евро 5 и 6 - бензин и дизел 0,005
До Фалшива новинаСтарите дизели имат САМО един проблем - замърсяват само с азотни оксиди. Неграмотнико, азотните оксиди/диоксиди са КАНЦЕРОГЕННИ т.е. водят до ракови заболявания.
При липса на инфраструктура така се получава. Много искам да търча до офиса с тротинетка но уви на околовръстното ще ме убият.Велоалеите почват от нищото и свършват най-често в стълб или спирка.
В цяла Европа си карат старите коли и това не е проблем. Разбира се като средна възраст на колите, там са доста по-добре от България, но примерно в Гърция средната възраст на колите е 14 години, в Финландия и Португалия е 12 години, в Испания е 11 години, в Полша 17 години и т.н.
Принципно дизеловите замърсяват само с азотни оксиди повече от бензиновите автомобили, а при всички останали замърсявания дизеловите не замърсяват повече от бензиновите, т.е. бензиновите като цяло замърсяват повече. Това важи за колите по Евро 5 и 6. Евро 5 е от 2009-2010 години, а Евро 6 е от 2014-2015 години.И разбира се няма забтана за дизеловите автомобили в Еврпка, както е написано в новината. Забраните са за части от няколко улици в жентровете на няколко града
"... ако един автомобил е поддържан, той не е опасен за хората" -- ето това е истината! Карам от 12 години 20-годишно вече Поло - дизел. Няма никакво пушене - нито черно, нито бяло. Икономично, ПЪРГАВО, отлично. Сменям по него това, което за 20 години няма как да не се амортизира и това е всичко.Интересно на кого по принцип пречат дизелите ...
До АнонименНай обичам защитниците на 100 годишни таралясници да ми обясняват за стандарти. Ми качете се на автобуса като вие скъпо.
До Бензинджиядруго си е да сменяш свещи, кабели, дистрибуторни капачки, палци и бобини на всяко зареждане
Четеш коментари и разбираш защо стандарта на живот в България е толкова нисък. Защо според вас германците махат дизела масово ?? Защо се напълниха автокъщите в България с стари дизели ?? Защо българина кара масово дизел ?
Интересно. От 50-60 г се знае за замърсяването от автомобилите и как то влияе, но когато започна да свършва нефта започна масовата истерия за глобаният катаклизъм, а големите автомобилни концерни яко се пренастройват на електромобили и "екологично чисти" кyрници. Защо още преди 60 години не преминаха към електромобили, когато беше пикът на производство на електроенергия в света?
Стига с тези глупости !!!! Колите минават на Технически преглед , там има показатели за вредни емисии ...Ако колата има стикер , че е минала на преглед - значи е читава , ако дими и пуши като парен локомотив , отговорноост носи собственика на автомобила и пункта за технически преглед пред който е минала !!!! Кратко , ясно и точно !!!!
толква е просто за да си купиш нова кола ти трябват пари тоест висок стандарт в другите страни е нормално след петата година да продават колата си ако го имахме този висок стандарт естествено тогава еконормите са си нещо нормално и щехме да ги спазваме тоест ще си купуваме нови коли така че праввителството с тези преписани закони за еко норми да си ги сложат отзат НА ГОЛ *** ЧИФТЕ ПИЩОВИ бг пословица
Опасни ли са дизеловите коли? В България това е основното търсене